آیا دوست دارید در منزل خود یک شرب آلبالوی خانگی درست کنید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طرز تهیه شربت آلبالو

با فرارسیدن فصل بهار و تابستان ما شاهد یک میوه بسیار خوشمزه به نام آلبالو در غرفه های میوه و تره بار هستیم. بسیاری از آلبالو به عنوان یک میوه در عصرانه های خود مصرف می کنند، اما بسیاری به علت علاقه شدید به این میوه دوست دارند از آن در فصول سرد سال هم استفاده کنند. یک راه کار بسیار خوب برای این افراد می تواند شربت آلبالو باشد.

مواد لازم

  • آلبالو: به مقدار لازم
  • شکر: به مقدار لازم

در هنگام خرید آلبالو بهتر است آلبالو سنتی یا همان رسمی خریداری شود چون عطر و طعم خیلی بهتری نسبت به آلبالو پرورشی دارد.

طرز تهیه شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو
حتماً بخوانید: طرز تهیه مربای آلبالوی خوشرنگ و خوشمزه

مرحله اول طرز تهیه شربت آلبالو

آلبالو ها را ابتدا به صورت کامل می شوییم و چوب ها یا ساقه های آن ها را جدا می کنیم، همچنین هسته های آلبالو ها را با دقت با دست و یا دستگاه جدا می کنیم تا له نشوند زیرا از آلبالو های باقی مانده هم می خواهیم مربای آلبالو درست کنیم.

مرحله دوم طرز تهیه شربت آلبالو

آلبالو ها را در قابلمه می ریزیم و به مقدار لازم نسبت به مقدار شیرینی که می خواهیم به آن شکر اضافه می کنیم و در درجه حرارت ملایم روی شعله قرار می دهیم تا به آرامی بپزد.

مرحله سوم تهیه شربت آلبالو خانگی

بعد از پختن آلبالو ها را با کفگیر از داخل شربت خارج می کنیم و مقداری شکر مجدداً به شربت اضافه می کنیم تا بعد از چند جوش که شربت به غلظت رسید شعله گاز را خاموش می کنیم. البته باید دقت کرد شربت آلبالو رقیق نبوده و دارای غلظت مناسب باشد.

مرحله چهارم تهیه شربت آلبالو خانگی

بعد از سرد شدن شربت آلبالو مقداری از آن را در شیشه شربت می ریزیم و در یخجال نگهداری می کنیم.

آلبالو های باقی مانده را به داخل مقداری از شربت که باقی مانده اضافه می کنیم و شعله گاز را روشن می کنیم تا یک جوش بزند تا مربای آلبالو هم در کنار شربت آلبالو داشته باشید. مربای آلبالو را در ظرف مربا می ریزیم و در یخجال نگهداری می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }