طرز تهیه مربای آلبالوی خوشرنگ و خوشمزهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مربای آلبالو

آلبالو، این میوه بسیار خوش رنگ و لذیذ برای بیماری های قلبی و روماتیسمی نیز بسیار مفید می باشد. همچنین قند موجود در آلبالو برای افرادی که مشکل دیابت و یا قند دارند مضر نمی باشد. آلبالو علاوه بر خواص ویژه ای که دارد در سفره غذایی ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد که می توان با آلبالو: مربای آلبالو، شربت آلبالو، آلبالو پلو، دمنوش آلبالو، آب آلبالو و … تهیه کرد.

برای تهیه مربای آلبلو مقدار و حجم آلبالو را باید خودمان به مقداری که می خواهیم مربا درست کنیم تهیه کنیم. آلبالو در کل میوه ترش مزه می باشد که ما باید نسبت به مزاج خودمان در موقع تهیه به آن شکر اضافه کنیم. هنگام خرید آلبالو بهتر است آلبالوهای سنتی، رسیده و قرمز رنگ تهیه کنیم. استفاده از آلبالوی سنتی در درست کردن مربای آلبالو بسیار در طعم و رنگ آن می تواند تأثیر گذار باشد.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو

آلبالو: به مقدار لازم

شکر: به مقدار لازم

طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله اول

آلبالو ها را ابتدا به صورت کامل می شوییم و تمام ساقه های آن را جدا می کنیم. سپس تمام هسته های آلبالو ها را با دقت با دست یا دستگاه بدون اینکه فرم آلبالو ها بهم بخورد یا له شود جدا می کنیم.

حتماً بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ تبریزی مجلسی

مرحله دوم

آلبالو ها را در قابلمه می ریزیم البته بهتر است قابلمه لعابی استفاده کنیم. سپس شکر را به مقدار لازم به آلبالو ها اضافه می کنیم و در حرارت ملایم روی شعله گاز قرار می دهیم تا بپزد.

آلبالو ها باید به مقداری بپزد که حالت چروکیده به خود نگیرد و فرم خودش را حفظ کند.

طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله سوم

حالا که آلبالو ها به قدر کافی پخته شده است باید آلبالو ها را با کفگیر از داخل قابلمه از شیره خارج کنیم و در ظرف دیگری بریزیم.

حتماً بخوانید: طرز تهیه مربا و خورشت بهِ

مرحله چهارم

شربت یا شیره آلبالو که در قابلمه می باشد را باید مقداری شکر به آن اضافه کنیم و بگذاریم بجوشد و به غلظت کافی برسد.

مرحله پنجم

زمانی که شیره ما جوشید و به غلظت رسید مجدد آلبالو ها را که از آن خارج کرده بودیم داخل شیره می ریزم و بعد از یک جوش از روی شعله بر می داریم.

شیره یا شربت آلبالو باید طوری باشد که نه زیاد شل و نه زیاد غلیظ باشد باید طوری باشد که در هنگام سرو شیره از آلبالو ها جدا نشود.

زمانی که مربای آلبالو  خنک شد آن را در شیشه مربا می ریزیم و در یخجال نگهداری می کنیم. این مربا را می توان در زمان صرف صبحانه یا به عنوان دسر کنار غذا سرو کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }