تأثیر فضای مجازی بر زندگی افرادزمان مطالعه : ۴ دقیقه

تأثیر فضای مجازی بر خود

حتماً بخوانید: چگونه رابطه خوب را در زندگی تجربه کنیم؟

تأثیر فضای مجازی بر زندگی

به عکس بالا توجه کنید در نگاه اول یک اسلحه می بینید. اسلحه ای که می شود با آن انسان ها از بین برد. ولی اگر کمی توجه کنید می فهمید که این اسلحه با دوربین ساخته شده است. دوربینی که امروزه زندگی خیلی ها را نابود کرده است. دوربینی که گرمای با هم بودن در زندگی را از خیلی ها گرفته و سرمای جدا بودن از هم را به آن ها تحویل داده است. امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که عکس ها بیشتر از اسلحه ها جان انسان ها را می گیرند. عکس هایی که باعث می شود ذهن و روان شما به سمت و سوی افکار بیهوده ببرد و کاری جز از بین بردن افکار شما را ندارند.

در جهان امروز شما با گذاشتن یک عکس در فضای مجازی شاهد اتفاقات جالبی می شوید. اتفاقاتی مانند طلاق، تفرقه بین افراد، دعوا و … . سعی کنید گلوله ای که داخل این اسلحه قرار می دهید کاملاً سنجیده باشد زیرا این اسلحه ای که ما از آن صحبت می کنیم نه تنها به دیگران ، بلکه به خودتان ضرر می رسانید.

تأثیر فضای مجازی بر خود

تأثیر فضای مجازی بر خود

فضای مجازی را می شود به چتری که این شخص به دست گرفته است تشبیه کرد. چتری که باعث شده زیبایی های جهان را برای خود محدود کنیم. زیبایی هایی که می شود به طور نامحدود به آن ها نگاه کرد. به طبیعت پشت مردی که داخل تصویر است نگاه کنید. می بینید چه زیبا است. زیبایی از جنس خداوند، زیبایی از جنس طبیعت و زیبایی که هر چند وقت یکبار می شود مشاهده کرد.

پس چرا می خواهیم این زیبایی را از خود بگیریم و فرصت لذت بردن از آن ها را به گالری گوشی و دوربین خود بدهیم. عکس ها، فضای مجازی، اینستاگرام و … همین چتری هستند که دست این مرد است و نمی گذارند شما به این زیبایی ها نگاه کنید و سعی بر این دارند که زیبایی را برای شما محدود کنند مانند برگ هایی که دور این مرد را احاطه کرده است و نمی گذارد طبیعت اصلی که این برگ را آفریده است را ببینید.

فضای مجازی

حتماً بخوانید: چگونه زندگی با شور و نشاط داشته باشیم؟

احاطه فضای مجازی

در تصویر بالا دوربینی را می بینید که برگ های پاییزی آن را احاطه کرده است. بله واقعیت زندگی همین است و نمی شود آن را کتمان کرد. ما با عکس گرفتن های بیش از حد از طبیعت باعث می شویم نگذاریم طبیعت بر ما غلبه کند و مانع از احاطه طبیعت نسبت به خود می شویم. بیایید برای یکبار هم شده طبیعت را داخل گوشی ها نبینیم و آن را به طور طبیعی ببینیم. شاید خیلی ها فکر می کنند که با دیدن عکس می شود طبیعت را حس کرد ولی ایگونه نیست زیرا شما برای لذت بردن از طبیعت فقط به چشم احتیاج ندارید و برای لذت بردن نه تنها به چشم به گوش، بینی، دهان، دست، زبان و پا احتیاج دارید. بیایید بگذارم طبیعت ما را همانند این دوربین بغل کند.

تأثیر فضای مجازی بر حریم خصوصی

تأثیر فضای مجازی بر حریم خصوصی

حریم خصوصی را می شود به چراغ های ریز داخل این ظرف شیشه ای در تصویر بالا تشبیه کرد. فضای بیرون را هم می شود به فضای مجازی تشبیه کرد. حال فکر کنید این ظرف شیشه ای از دست شما بیفتد و بشکند. تمام حریم خصوصی شما در فضای مجازی پخش می شود. پس به ظرف های شیشه ای که در دستان شما است بسیار توجه کنید تا صدمه نبیند. با شکستن ظرف شیشه ای زندگی شما هم با ظرف شیشه ای می شکند.

اما اگر کمی به تصویر توجه کنید می بینید مقداری از چراغ های ریز از ظرف شیشه ای بیرون آمده است. این چراغ ها حریمی است که شما با اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی به زندگی خود لطمه نمی زنید، مانند عکسی از طبیعت، عکسی از فضای لذت بخش و … . در آخر می شود گفت حواستان به چراغ های ریز داخل ظرف شیشه ای زندگیتان باشد و نگذارید بیش از حد این چراغ ها از ظرف شیشه ای بیرون بیایند.

تأثیر فضای مجازی بر ذهن افراد

حتماً بخوانید: زندگی کردن زیباست اگر راه خوشبختی را بدانید

تأثیر فضای مجازی بر ذهن افراد

در تصویر بالا آینه ی کوچکی را مقابل ساحلی که هنگام غروب است را می بینید. ذهن افرادی که غرق در فضای مجازی هستند مانند این آینه است. آینه ای که فقط می تواند مقدار کمی از زیبایی غروب آفتاب کنار ساحل را نمایش دهد. شما با کنترل فضای مجازی در زندگی خود می توانید این آینه را بزرگتر، بلکه بتوانید آینه ها را از زندگی خود حذف کنید و تمام زیبایی های خداوند را بدون واسطه نگاه کنید.

فضای مجازی یک زندگی پر هرج و مرج

فضای مجازی یک زندگی پر هرج و مرج

زندگی و فضای مجازی مانند دریا است. دریایی که قسمتی از آن آرام و قسمتی از آن طوفانی و مواج است. شما کدام را ترجیح می دهید زندگی با آرامش یا زندگی پر هیاهو؟ بیایید فردی که داخل تصویر است باشیم نه در ساحل آرام و نه در داخل موج های دریا. به اصطلاح می شود گفت میانه رو باشیم و نگذاریم موج هایی که امروزه به فضای مجازی تبدیل شده است به زندگی ما لطمه بزند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }