قبل از شروع کار جدید بهتر است این مطلب را بخوانیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

شروع یک کار جدید

امروزه خیلی از افراد به دنبال شروع یک کار جدید هستند. دلیل اینکه به دنبال شروع کار جدید هستند، می تواند علت های زیادی مثل نداشتن درآمد کافی، علاقه نداشتن به کار خود، برآورده نشدن آرزوها و … باشد. شاید هم می شود گفت هنوز افرادی هستند که کاری را شروع نکرده اند و به دنبال کار جدید هستند.

در این مطلب ما سعی داریم به شما آموزش های اولیه برای شروع یک کار جدید را بدهیم.

شروع کار جدید

انکار در کار

انکار در کار یکی از عادت های افراد ناموفق است و بیشتر این مورد در جوانان دیده می شود. دلیل بی منطق آوردن برای یک کار اشتباه یکی از عادات بزرگ افراد ناموفق است. عادتی که از دوران کودکی آن را تمرین کرده اند و در میان سالی و جوانی دست از این کار بر نمی دارند. تا کی می خواهید به اشتباهاتی که کرده اید دلایلی بی منطق بیاورید. برای یک بار هم شده به خود و دیگران بگویید اشتباه کرده ام. باید توجه داشته باشید که اشتباه برای انسان ها است و این یک موضوع طبیعی است که شما اشتباه می کنید، پس نباید از این موضوع ترسی داشته باشید.

ترس و شرمساری

می توان گفت شروع ترس زمانی اتفاق می افتد که شما به خود اعتماد ندارید و همیشه در حراس هستید و فکر می کنید شما در کاری پیشرفت نمی کنید. شاید یکی دیگر از دلایل ترس مشورت با افراد ترسو در کار است.

خجالت و شرمساری هم همانند ترس است. باید برای رفع این مشکل به خود اعتماد داشته باشید و نگذارید دیگران به اعتقاد و اعتمادی که به خود دارید، لطمه بزنند. باید گفت هیچ کس برای رفع این مشکل نمی تواند شما را کمک کند جز خودتان. پس بیایید خجالت و ترس را از دیگران کنار بگذارید و حقی که سزاوار شما است را از دنیا بگیرید.

شروع یک کار جدید

به جای حل مشکل دنبال راه حل هستید

اگر در کاری به مشکل برخورد کردید سعی کنید به جای به دنبال بودن راه حل برای رفع مشکل به دنبال حل مشکل باشید. این را بدانید زمانی که شما صرف حل مشکل می کنید بسیار کمتر از به دنبال راه حل گشتن است. پس سعی کنید این کار را به نحو احسن انجام دهید و از افرادی که فکر می کنید، می توانند کمکتان کنند حتماً کمک بگیرید.

حتماً بخوانید: نه به معنای متوقف شدن نیست

بله گفتن به همه انتخاب ها

شما دیگر یک فرد بالغ هستید و دیگر به عقل و فکر دیگران احتیاجی ندارید، پس می توانید خود برای زندگی خود تصمیم بگیرید و نگذارید افراد دیگر برای شما تصمیم بگیرنند. دیگر شما لازم نیست برای اینکه فردی ناراحت نشود به انتخاب های اشتباه بله بگویید. لغت بله، لغتی سه حرفی است، ولی همین لغت سه حرفی باعث و بانی اشتباهات زیادی در جهان است. پس بیایید در جایی درست از این لغت سه حرفی استفاده کنید.

شروع یک کار جدید

اعتماد نداشتن به خود

خداوند هیچ فردی را بی دلیل خلق نکرده و حتماً شمایی که این مطلب را مطالعه می کنید یک توانایی خاصی در انجام امور خاصی دارید. پس نگذارید افراد دیگر توانایی شما را نادیده بگیرند و سعی کنید توانایی خود را به مردم جهان ارائه دهید و ترسی از این موضوع نداشته باشید. کشف این توانایی جز اعتقاد به خود کشف نمی شود. شاید توانایی شما دنیا را متحول کند.

حرف آخر

قطعاً برای شروع کار جدید باید زحمات بسیاری بکشید. این مواردی که ما در متن بالا به آن ها اشاره کردیم اندکی از مواردی است که شما برای شروع یک کار به آن احتیاج دارید. این را بدانید که خداوند همیشه همراه شما است و شما را بسیار دوست دارد و هیچ زمانی تنها نیستید، حتی اگر تمام دنیا به شما پشت کنند. پس با توکل به خدا کاری را شروع کنید که توانایی شما در این دنیا دیده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }