چگونه در شاد کردن خود مهارت پیدا کنیم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

شاد بودن در زندگی

چگونه شاد باشیم؟، چگونه زندگی شادی داشته باشیم؟ و چگونه شاد بودن را تجربه کنیم؟ این ها سوال هایی است که امروزه از بسیاری از افراد می شنویم. برای پاسخ صحیح به این سوال باید شناخت خوبی از زندگی خود و خود داشته باشیم. به طور مثال باید بدانیم از جمع خوشمان می آید یا خیر، افرادی که در زندگیمان هستند آیا باعث خوشحالی ما می شوند و یا باعث ناراحتی ما، در زندگی به چیزهایی که خواسته ایم رسیده ایم یا نه، آیا از داشته های خود در زندگی استفاده کرده ایم یا نه و … .

چگونه شاد باشیم؟

تاثیر فضای مجازی بر شاد بودن ما

امروزه فضای مجازی باعث شده شما به سوال (چگونه شاد باشیم؟) پاسخ اشتباه بدهید. اگر به اسم فضای مجازی توجه کنید متوجه می شوید که در این فضاها می شود هر نوع اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت. ای کاش پشت صحنه فقط برای فیلم ها نبود و می شد برای زندگی امروزه افراد مختلف تهیه کرد. می شود گفت یک فرد عاقل تحت تأثیر عکس و ویدیوهای موجود در صفحه های مجازی قرار نمی گیرد و سعی می کند همیشه به جای نگاه کردن به زندگی دیگران بیشتر به زندگی خود توجه کند.

حتماً بخوانید: مراقب خودت باش؛ کتابی که باورهای قشنگی برای جوانان دارد

صحبت های آزار دهنده افراد مختلف

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در جمع دوستانه نشسته اید و حرف ها و صحبت هایی که زده می شود باعث ناراحتی شما می شود. حال شما باید ببینید این ناراحتی از کجا سرچشمه می گیرد. شاید شما به افرادی بیش از حد توجه و مهربانی کرده اید و یا بیش از حد این افراد را وارد زندگی خصوصی خود کرده اید. بیایید منشا ناراحتی خود را پیدا کنیم و نگذاریم مسائل بیهوده برایتان جزء مهمترین مسائل زندگی شود.

پاسخ دادن به سؤال و جواب های بیهوده

یکی از مهمترین مسائلی که باعث می شود شما از شادی روح و روان فاصله بگیرید، پاسخ دادن به سؤال و جواب های بیهوده افراد است. تو چرا هنوز بیکاری تو این سن؟ ببینید پاسخ دادن به همین نوع سؤال ها نشانه ضعف شما در کنترل زندگی خصوصی خود می باشد. این تنها یک نمونه از سوال های بیهوده افراد مختلف است که از شما پرسیده می شود. پس وقت خود را به پاسخ دادن به این نوع سوال ها تلف نکنید.

حتماً بخوانید: ترس از آینده ای که در انتظار ماست

نگرانی بیش از حد از آینده

به فکر آینده بودن و برنامه ریزی کردن برای آینده بسیار خوب و بهترین مورد برای شاد شدن شما در زندگی است. ولی این در این میان هستند افرادی در طول شبانه روز بیش از حد به آینده خود فکر می کنند. کمی سعی کنید آینده نگری های امیدوار کننده داشته باشید و آینده نگری خود را به خاطر اخبارهای نگران کننده تبدیل به استرس و اضطراب نکنید.

چگونه شاد باشیم؟

فکر های خوب

تا حالا فکر کرده اید که خداوند به شما صورتی زیبا، دل پاک، چشمان خوشرنگ، موهای زیبا، قد بلند، خانواده خوب، پدر و مادر خوب، خواهر و برادر خوب، امکانات رفاهی خوب در زندگی و … عطا کرده است. پس شما دلیلی برای زندگی ناراحت کننده ندارید. نباید زندگی خود را به خاطر مسائل پیش پا افتاده خراب کنید. بیایید به نعمت هایی که خداوند به شما داده است شکرگزار باشید و از آن ها به نحو احسن استفاده کنید. برای پاسخ به سوال (چگونه شاد باشیم؟) کافی  است که همین موارد کوچک را در زندگی خود یاد کنیم.

حتماً بخوانید: باورهای سمی چه تأثیری در زندگی ما دارند؟

مقایسه زندگی خود با دیگران

یک اشتباه بزرگ افراد در زندگی این است که زندگی خود را با دیگران مقایسه می کنند. واقعاً چرا؟ مگر شما چقدر از زندگی طرف مقابل می دانید؟ آیا شما می دانید که او در زندگی مشکل ندارد؟ آیا او خوشبخت است؟ هر وقت توانستید پاسخ صحیح به این سؤال ها بدهید، شما می توانید زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید. پس گول زندگی افرادی که به ظاهر خوشبخت هستند را نخورید.

چگونه شاد باشیم؟

حسرت خوردن به زندگی دیگران

امروزه افراد زیادی ماشین و خانه های لوکس دارند و شما بیننده ظاهر این قضایا هستید، نه بیننده باطن این قضایا. از کجا می دانید که خانه لوکس آن فرد اجاره ای نیست؟ از کجا می دانید آن ماشین لوکس اجاره ای نیست؟ از کجا فهمیدید که ماشین لوکس و خانه مجلل باعث خوشبختی آن فرد شده است؟ حسرت خوردن به این نوع مسائل مانند خرد کردن سنگ با دست است.

حتماً بخوانید: اگر این تفکرات را دارید به هیچ عنوان ازدواج نکنید

قضاوت کردن

قضاوت برای خدا است، مگر شما خدا هستید؟

چگونه شاد باشیم؟

در آخر

برای پاسخ دادن به سوال (چگونه شاد باشیم؟) کافی است ذهنیت خود را در مورد مسائل زندگی عوض کنیم و از کوچکترین لحظه های زندگی خود لذت ببریم و نگذاریم افراد پوچ و کوچک این لذت را از ما بگیرند. هنوز هم زندگی با تمامی مشکلاتی که در دنیا وجود دارد زیبا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }