اگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید به روان درمانی نیازمند هستیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خیلی از ما حتی شاید خود شمایی که این مطلب را مطالعه می کنید نیاز به روان درمانی دارید، اما تا به امروز اصلاً از یک روانشناس برای بهبود حال خود کمک نگرفته ایم. ما امروز سعی داریم به علائمی اشاره کنیم که شما با دیدن آنها در زندگی خود باید از یک روانشناس کمک بگیرید.

مصرف مواد مخدر و الکل

افرادی که به کارهای مثل قمار و روابط جنسی نامشروع روی آورده اند و به آنها معتاد شده اند، نیازمند روان درمانی هستند. حتی افرادی که برای تسکین دردهای عاطفی خود الکل و دخانیات مصرف می کنند هم احتیاج به روان درمانی دارند.

فکر کردن به خودکشی

این دنیا دیگه ارزشی نداره، تروما، احساس اضافی بودن و … بسیاری از این نوع تفکرات که نشان دهنده فکر کردن در مورد خودکشی است. هر زمان که به خودکشی فکر کردید مطمئن باشید شما به کمک یک روان شناس احتیاج دارید.

احساس غم و ناامیدی

اگر به مدت طولانی احساس غم و ناامیدی می کنید و این احساس غم شما همراه با نشانه هایی مثل بدخوابی، توان کم بدنی، احساس بی ارزشی، تمرکز نداشتن و … بود، شما به روان درمانی نیاز دارید. البته توجه داشته باشید که احساس غم و ناامیدی بعضی اوقات کاملاً طبیعی است.

احساس ضعف در عملکرد

اگر فکر می کنید که عملکردتان همانند گذشته نیست و شما به اندازه سن و وضعیت سلامت خود نمی توانید فعالیت داشته باشید به احتمال زیاد نیاز به روان درمانی دارید.

کنترل خشم

از نشانه های مهم اختلال روانی خشم، عصبانیت مداوم و نفرت است. اگر توجه کرده باشید خشم می تواند توان عاطفی و جسمی شما را کاهش دهد و روی سلامت و حتی وضعیت شغلی شما تأثیر بگذارد. اگر می توانید خشم خود را کنترل کنید حتماً از یک روانشناس کمک بگیرید.

یادآوری خاطره های تلخ

اگر مدام خاطره ها و ضربه های روحی تلخ را در ذهن خود یادآوری می کنید و همیشه به خاطر این کار حس و حال بدی دارید باید از یک روانشناس کمک بگیرد.

حتماً بخوانید: در چه زمانی ما به روان درمانی احتیاج داریم؟

نوسان زیاد خلق و خوی

اگر خلق و خوی شما به طور ناگهانی تغییر می کند و در طول چند روز یا هفته مدام تکرار می شود، شما نیازمند روان درمانی هستید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }