قبل از ازدواج مجدد حتماً به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نداشتن امنیت، رابطه یک طرفه، طلاق عاطفی و … بسیاری از این موارد سبب جدایی می شود. طبیعتاً افرادی که جدایی را تجربه می کنند تا مدت ها از نظر روانی و روحی نیازمند فرصتی هستند که خود را دوباره پیدا کنند. بعد از این دوران بسیاری از افراد قصد ازدواج مجدد دارند و می خواهند زندگی جدیدی را با فرد دیگری آغاز کنند. ما در ادامه به نکاتی اشاره کرده ایم که این افراد باید به آنها توجه زیادی داشته باشند.

با گذشته خود کنار بیایید

حتماً قبل از ازدواج مجدد با گذشته خود کنار آمده باشید و آن را رها کنید. سعی کنید اگر موضوعی در مورد گذشته شما را آزار می دهید آن را رفع کنید و اجازه تأثیر آن را در ازدواج دوم به حداقل برسانید.

دچار کمال طلبی نشوید

اکثر افرادی که قصد ازدواج مجدد دارند به دنبال افرادی می گردند که بی عیب و نقص باشند. طبیعتاً ما در این دنیا هیچ فرد بدون نقصی نداریم، برای همین کمالی طلبی سبب می شود شما نتوانید در برابر نقایص همسر آینده خود انعطاف پذیر باشید و در نتیجه شما اختلافات و تعارضات بیشتری را تجربه خواهید کرد.

به نیازهای فرزند خود اهمیت دهید

بعضی از افرادی که قصد ازدواج مجدد را دارند ممکن است صاحب فرزند باشند. طبیعتاً پذیرش ازدواج برای فرزند کاری سخت است و امکان دارد در مقابل خواسته شما ناراحت بشوند. پس لازم است شما قبل از تصمیم به ازدواج حتماً این موضوع را با او در میان بگذارید و به نیازها و خواسته های آن اهمیت دهید و به او نشان دهید که برای شما اهمیت دارد.

کمی به خود فرصت دهید

اصلاً بلافاصله بعد از طلاق اول ازدواج نکنید. شما باید به خود فرصت دهید که صدمات روحی و روانی که دیده اید رفع شود، وگرنه ازدواج بلافاصله می تواند شما را با مشکلات و چالش های جدی مواجه کنند.

حتماً بخوانید: کارهایی که باید بعد از جدایی از رابطه عاطفی انجام دهیم

در ازدواج دوم هم مشکلاتی وجود دارد

بسیاری از افراد فکر می کنند در ازدواج دوم دیگر خبری از اختلافات و تعارضات زناشویی نیست و زندگی روی زیبای خود را نشان خواهد داد. مطمئن باشید که شما در ازدواج مجدد هم با همسرتان دچار مشکلاتی می شوید. پس یاد بگیرید که چگونه اختلافات و تعارضات را حل کنید و هیچ وقت به دنبال تغییر فرد مقابلتون نباشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }