طرز صحیح رفتار با افراد افسرده را می دانیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانقدر که دارو و روان درمانی برای افراد افسرده اهمیت دارد، همانقدر هم همدلی و درک این اشخاص می تواند اهمیت داشته باشد. خیلی وقت ها ما به دلیل نداشتن آگاهی کامل با رفتارهای اشتباه خود سبب آزار افراد افسرده می شویم.

یک سؤال؛ آیا شما رفتار صحیح با افراد افسرده را بلد هستید؟

او را درک کنید

هیچ کس افسردگی را خودش انتخاب نمی کند، پس بیایید افراد افسرده را درک کنید و متوجه این باشید که شخص مورد نظر شما خودش افسردگی را انتخاب نکرده است.

بسیاری توقع دارند افراد افسرده یک روز صبح بلند شوند و خیلی شاد و سرحال به برنامه های روزانه خود رسیدگی کنند و فراموش کنند که افسرده هستند. خواهشاً اینگونه در مورد افراد افسرده فکر نکنید.

در ارتباط با آنها احتیاط کنید

دیدید بعضی اوقات آنها تمایل ندارند با شما جایی بیایند یا پیام و تماس شما را پاسخ نمی دهند. در این مواقع سعی نکنید آنها را بازخواست کنید و فکر کنید مشکلی در شما وجود دارد که آنها را اذیت می کند. توجه داشته باشید که افراد افسرده با خود سخت کنار می آیند، پس با جملاتی مثل تو به من اهمیت نمیدی، اصلاً منو دوست نداری، چرا نسبت به من ارزش قائل نمیشی و … آنها را آزار ندهید.

رفتار صحیح با افراد افسردهبرچسپ تنبلی به آنها نزنید

همسر، خواهر، دوست و … هر کسی که دچار افسردگی شده اصلاً تنبل نیست. پس اگر می بینید این اشخاص در خانه برای انجام کوچکترین کارها مثل شانه زدن مو، حمام رفتن، تمیز کردن اتاق خواب و … طفره می روند، مشکل از حال روحی و جسمی آنها است.

از گفتن جملات انگیزشی به شدت پرهیز کنید

اگر می خواهید رفتار صحیح با افراد افسرده داشته باشید حتماً، حتماً و حتماً از گفتن جملات انگیزشی پرهیز کنید. چرا زیبایی های دنیا را نمیبینی؟ از زندگی چرا لذت نمیبری؟ چرا مثبت فکر نمی کنی؟ و … بسیاری از این دست جملات که حال افراد افسرده را بشدت خراب می کند.

فقط کافی است شما همدل و همراه آنها باشید.

حتماً بخوانید: بعضی افراد افسردگی را خودشان انتخاب می کنند

هر افسردگی دلیلی دارد

مطمئن باشید هر افسردگی دلیلی دارد و خیلی وقت ها ممکن است دلیل افسردگی افراد دیده نشود. پس اگر دلیل افسردگی فردی را می دانید، باعث نمی شود شما فکر کنید وجود ندارد و افسردگی آن فرد بی دلیل است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }