درد در زمان تخمک گذاری تا زمانی که قابل تحمل باشد طبیعی استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همانطور که می دانید قبل از اینکه تخمک آزاد شود رشد فولیکول باعث کشیده شدن سطح تخمدان می شود و خانم ها در این دوره احساس درد می کنند. همینطور خون آزاد شده از فولیکول پاره شده پوشش داخلی شکم شما را تحریک می کند و سبب درد می شود.

طبق نظر پزشکان درد کم و قابل تحمل در دوره تخمک گذاری طبیعی است، اما اگر احساس درد خیلی شدید بود، می تواند خبر از به وجود آمدن مشکلی دهد. باید بگوییم درد در این زمان یکی از علائم موفق تخمک گذاری است و همچنین باید بدانید که این درد در همه افراد حس نمی شود.

درد پا هنگام تخمک گذاری

احساس درد در ناحیه پا و لگن می تواند از علائم تخمک گذاری باشد. این درد به دلیل نزدیکی تخمدان به مفصل ران اتفاق می افتد. همچنین بهتر است بدانید که هنگامی که تخمدان تخمک های بالغ را آزاد می کند بدن ما این جریان را به عنوان یک درد درک می کند، بنابراین ماده شیمیایی پروستاگلاندین در بدن برای پاسخ به درد آزاد می شود. برای همین دلیل است که شما در زمان تخمک گذاری درد مفاصل، سردرد، تب، درد لگن و … را تجربه می کنید.

درد سینه هنگام تخمک گذاری

بعضی از خانم ها در زمان تخمک گذاری درد سینه را حس می کنند. معمولاً این درد هورمونی است و در حوالی زمان تخمک گذاری آغاز می شود و تا شروع دوره قاعدگی ادامه دارد.

درد پهلو در زمان تخمک گذاری

یکی از نشانه های فعالیت تخمدان درد پهلو است. معمولاً در اکثر افراد تخمدان ها به نوبت تخمک گذاری می کنند و هر تخمدان یک ماه در میان تخمک آزاد می کند. پس اگر در ناحیه چپ احساس درد کنید، تخمدان سمت چپ تخمک را آزاد کرده است.

بهتر است بدانید که درد یک ماه در میان تغییر می کند و حتی ممکن است برای چند ماه شما در یک طرف احساس درد کنید.

حتماً بخوانید: برای تشخیص زمان تخمک گذاری به ترشحات واژن توجه کنید

نفخ در زمان تخمک گذاری

قبل از شروع تخمک گذاری سطح هورمون لوتئینیزه کننده و استروژن در بدن خانم ها افزایش پیدا می کند. این هورمون می تواند دلیل تجربه نفخ در زمان تخمک گذاری باشد. توجه داشته باشید که نفخ در زمان تخمک گذاری کاملاً یک اتفاق طبیعی است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }