آستون مارتین DB12؛ همان DB11، اما کمی با تغییرات جزئیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

اگر از ماشین بازها بپرسید که تا آخر عمر قرار باشید یک خودروی کوپه انگلیسی سوار شوید چه ماشینی را انتخاب می کنید، حتماً آستون مارتین DB و بنتلی کانتیننتال جزء انتخاب های اصلی آنها خواهد بود.

همانطور که می دانید سری خودروهای DB آستون مارتین نشانی از اصالت این برند معروف انگلیسی هستند. الان که ما این مطلب را می نویسیم ۷۵ سال از تولید اولین DB گذشته و نوبت به آستون مارتین DB12 رسیده است.

آستون مارتین DB12طراحی ظاهری آستون مارتین DB12

عملاً ما نمی توانیم تفاوت واضحی از آستون مارتین DB11 که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد با آستون مارتین DB12 که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شده است حس کنیم. تنها در بخش جلوپنجره تغییراتی ایجاد شده که آنهم تشابه زیادی به محصول DBS آستون مارتین دارد.

آستون مارتین DB12کابین

خوشبختانه در کابین DB12 می شود متوجه تغییرات ظاهری خوبی نسبت به نسل قبلی شد. کلیدهای پرتعداد، نمایشگر شیب دار، پشت آمپر دیجیتال، بازی با چرم و …. از مشخصه اصلی کابین DB12 است.

آستون مارتین DB12

مشخصات فنی

DB12 قرار بود که با دو پیشرانه V8 و V12 ساخت مرسدس AMG به بازار روانه شود. اما به خاطر تغییراتی که در روند کاری مرسدس بنز ایجاد شده ما باید از پیشرانه V12 خداحافظی کنیم و DB12 را فقط با یک پیشرانه V8 چهار لیتری برانیم. این پیشرانه توئین توربوشارژ ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب است بدانید که این پیشرانه نسبت به پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 نسل قبلی ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند. همچنین این موتور ۸ سیلندر نسل جدید نسبت به V8 نصب شده در DB11 شاهد افزایش ۱۴۲ اسب بخاری قدرت و ۱۱۰ نیوتن متری گشتاور بوده است. نکته این افزایش قدرت در نصب توربوشارژ و خنک کننده ی جدید با بهبود فناوری اینترکولر است.

نهایت سرعت این انگلیسی جذاب ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده و تنها در زمان ۳.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در ادامه بخش فنی باید به دیفرانسیل عقب برقی با قفل خودکار DB12 اشاره کنیم که آستون مارتین برای بار اول است از این دیفرانسیلی که سرعت عمل میلی ثانیه ای دارد استفاده می کند. در مورد گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این خودرو هم باید بگوییم دوباره بازبینی شده است.

در آخر هم باید به بهبود سیستم تعلیق به دلیل افزایش قدرت و گشتاور اشاره کنیم که تفاوت های زیادی با نسل قبلی دارد.

حتماً بخوانید: aston martin dbs 770 ultimate؛ خودرویی که برای خداحافظی با DBS آمده

خرید DB12

تولید این خودرو قرار است تابستان امسال شروع شود و پیش بینی می شود که این محصول مهم آستون مارتین قیمتی بیش از ۲۵۰ هزار دلار داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }