نسل جدید بی ام و سری ۵ با ظاهری تهاجمی رونمایی شدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

وقتی که در سال ۲۰۲۲ اتاق هفت نسل جدید رونمایی شد آن زمان خیلی نگران نسل جدید اتاق ۵ بودم و مشتاق این بودم که ببینم بی ام و چه خوابی برای نسل جدید سری ۵ دیده است. الان که این مطلب را می نویسم نسل جدید بی ام و سری ۵ رونمایی شده و اکثر شما در سوشال مدیاها تصاویر و فیلم های این محصول مهم بی ام و را دیده ایم.

من یا شما چه بخواهیم، چه نخواهیم این نسل جدید اتاق ۵ است و قرار است برای اولین بار با انواع پیشرانه های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی تولید شود.

بی ام و سری 5 2024طراحی ظاهری بی ام و سری ۵ ۲۰۲۴

ما داریم در مورد نسل هشتم سری پنج صحبت می کنیم. نسلی که نسبت به گذشته حالت اسپرت و تهاجمی تری دارد. همانطور که متوجه شده اید ما شاهد یک جلوپنجره ی بزرگی هستیم که تا به امروز روی هیچ نسل سری ۵ دیده نشده بود. چراغ های اصلی این خودرو شبیه نسل پنجم است و یک فرم بال پرنده به خود گرفته و همانند گذشته احساس خشونت و شرارت به خوبی حس می شود.

بدنه کناری خودرو با خطوط محافظه کارانه آن فورم کلی خود را حفظ کرده است. توجه داشته باشید که این نسل نسبت به گذشته شاهد افزایش ابعاد بوده است. این افزایش در طول حدود ۹ سانتی متر، در عرض ۳.۵ سانتی متر و در ارتفاع سقف ۴ سانتی متر بوده است.

می رسیم به انتهای خودرو که چراغ های باریکی دارند چشم نوازی می کنند. البته آن شیبی که روی صندوق به وجود آمده و یک حالت فست بک به خودرو داده است، بیشتر از همه چیز خودنمایی می کند.

بی ام و سری 5 2024کابین

همانطور که انتظار می رفت کابین نسل جدید سری ۵ شباهت زیادی به اتاق ۷ و ۴ دارد. فرمان جدید، نمایشگر ۱۴.۹ اینچی، پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی، رابط نرم افزار iDrive 8.5، حذف دکمه های فیزیکی و جایگزین دکمه های لمسی، نورپردازی داخلی جدید بی ام و، حذف دسته دنده و … تماماً از تغییرات داخلی کابین این خودرو هستند. به طور کلی می شود گفت بی ام و سری ۵ ۲۰۲۴ شباهت زیادی به نسل جدید اتاق ۷ دارد.

بی ام و سری 5 2024مشخصات فنی

ارزان ترین و ضعیف ترین مدل سری ۵ نسل جدید یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ دارد که می تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مدل که با کد ۵۳۰i عرضه خواهد شده در زمان ۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در حالت پایه صرفاً دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. البته که خریداران می توانند با پرداخت ۲ هزار دلار نسخه دو دیفرانسیل را خریداری کنند.

نسخه بعدی که با کد اتاق ۵۴۰i عرضه خواهد شد یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری دارد که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این سدان دو دیفرانسیل با سیستم mild-hybrid که دارد می تواند برای مدتی کوتاه گشتاور ۵۴۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد و صفر تا ۱۰۰ را تنها در زمان ۴.۵ ثانیه بزند.

می رسیم به دو مدل برقی این خودرو که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. ارزان ترین مدل برقی این خودرو به سیستم eDrive40 مجهز است که می تواند ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته هنگام نیاز گشتاور لحظه ای این مدل به ۴۳۰ نیوتن متر می رسد. این مدل که نهایت سرعت آن روی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده، می تواند در زمان ۵.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. توان پیمایش این نسخه ارزان هم با یک بار شارژ ۴۷۰ کیلومتر است.

بی ام و سری 5 2024اما خب نسخه قوی تر مدل الکتریکی این خودرو، یعنی i5 M60 دو موتور برقی دارد و می تواند ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نسخه که چهارچرخ محرک است در حالت رانندگی لانچ ۸۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند تنها در زمان ۳.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این خودروی روی ۲۳۰ تا محدود شده و توان پیمایش آن با یک بار شارژ ۴۱۰ کیلومتر است. همینطور باید اشاره کنیم که فعل حاضر برای انواع i5 فقط بسته باتری ۸۴.۳ کیلووات ساعتی قابل ارائه است. در آخر هم باید اشاره کنیم که شما برای شارژ این خودرو از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید و همچنین شما به مدت دو سال روزانه ۳۰ دقیقه شارژ رایگان از طریق ایستگاه های شارژ الکتریفای آمریکا هدیه می گیرید.

حتماً بخوانید: مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ با فیسی شبیه به پرچمدار بنز رونمایی شد

خرید

ارزان ترین مدل نسل جدید سری ۵ حدود ۵۸ هزار دلار است. برای مدل ۵۴۰i این قیمت تا ۶۵ هزار دلار افزایش خواهد داشت. برای دو مدل برقی هم به ترتیب باید ۶۷ و ۸۴ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }