موضوع تنگی نفس در دوران بارداری را به طور خالاصه شرح داده ایمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

معمولاً در دوران بارداری زمان هایی که مادران فعالیت سخت دارند و کارهای خود را با سرعت انجام می دهند دچار تنگی نفس می شوند. همانطور که می دانید تنگی نفس در دوران بارداری معمولاً طبیعی است و خطری سلامت مادر و جنین را تهدید نمی کند.

اما توجه داشته باشید که تنگی نفس و خستگی در بعضی از مواقع می تواند نشانه کم خونی یا دیگر بیماری های نهفته در مادر باشد. پس حتماً تنگی نفس در این دوران را قبل از اینکه طبیعی تلقی کنید مورد بررسی قرار دهید.

چند راهکار برای تسکین تنگی نفس در بارداری

  1. سعی کنید هنگام خواب به چند بالش اضافی تکیه دهید.
  2. در این دوران برای انجام ورزش به سراغ فعالیت هایی بروید که سبک و ملایم هستند. بهتر است ورزش هایی را انجام دهید که حین انجام بتوانید به راحتی صحبت کنید.
  3. زمان هایی که دچار تنگی نفس می شوید برای مدتی کوتاه روی یک صندلی صاف بنشینید و شانه های خود را به سمت عقب بکشید. این کار سبب می شود ریه های شما بزرگ شوند و شما تنفس راحت تری را تجربه کنید.

اخطار (بیماری های تنفسی)

اگر شما به بیماری های تنفسی مثل آسم یا پنومونی مبتلا هستید شرایط تان با دیگر مادرها فرق دارد. شما باید تنگی نفس را در دوران بارداری بسیار جدی بگیرید و برای مصرف هر دارویی از پزشک خود مشورت بخواهید.

واکسن آنفولانزا را تزریق کنید

حتماً در فصول سرد سال مادران باردار به خصوص آن دسته از مادرانی که سابقه مشکلات تنفسی دارند تزریق واکسن آنفولانزا را جدی بگیرند.

حتماً بخوانید: برررسی اندازه جنین در طول ۹ ماه بارداری + اندازه شکم مادر در بارداری

لخته شدن خون

همانطور که می دانید بدن در دوران بارداری تغییرات زیادی را تجربه می کند، برای همین لخته شدن خون در دوران بارداری در بین مادران یک مشکل شایع است. پس احتمال ابتلا به آمبولی ریوی هر چند نادر وجود دارد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }