به مشکلات رایج هنگام نگهداری از گیاه بامبو اشاره کرده ایمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

یکی از گیاهان آپارتمانی که طی سال های اخیر به دلیل نگهداری راحت در بین مردم محبوبیت پیدا کرده، گیاه بامبو است. این گیاه که نماد شانس است بعضی اوقات به دلیل نگهداری اشتباه ما دچار مشکلاتی می شوید که ما در ادامه به بعضی از آنها اشاره کرده ایم.

وجود جلبک در آب بامبو

علل به وجود آمدن جلبک در آب بامبو تابش مستقیم نور آفتاب به آب و خود گیاه است. حتماً برای پیشگیری از این اتفاق آب گلدان را عوض کنید و مانع از رسیدن نور به گلدان شوید.

به وجود آمدن لک روی ساقه بامبو

بسیاری فکر می کنند لک های روی ساقه بامبو قارچ هستند. اما این لکه ها به دلیل صدمات فیزیکی و اصطکاک ساقه با گلدان به وجود می آیند.

کج شدن ساقه بامبو

علت کج شدن ساقه بامبو به دلیل دریافت نور نامتعادل است. شما برای جلوگیری از این اتفاق هر چند وقت یکبار گیاه را به سمت نور بچرخانید.

زرد شدن برگ های بامبو

دلیل اصلی زرد شدن برگهای بامبو استفاده از آب شهری است. البته نور مستقیم آفتاب، کود بیش از حد و شوری آب خود از دلایل زرد شدن برگ های گیاه بامبو است.

ایجاد خمیدگی در ساقه بامبو

ایجاد خمیدگی در ساقه و زرد شدن ساقه به دلیل کوددهی بیش از حد است. اگر این مشکل برای گیاه شما به وجود آمد حتماً انتهای ساقه را ببرید و مجدد داخل آب قرار دهید.

نگهداری از گیاه بامبوپوسیدگی ساقه بامبو

معمولاً علت پوسیدگی ساقه بامبو کم آبی و قارچ است. اگر بامبو شما دچار چنین مشکلی شده است باید محل پوسیدگی را با چاقو ببرید و ساقه را مجدد داخل آب بگذارید تا ریشه بدهد.

نقاط برجسته روی ساقه بامبو

وجود نقاط برجسته روی ساقه بامبو کاملاً طبیعی است. این نقاط برجسته محل خروج ریشه های هوایی گیاه است که اگر داخل آب قرار دهید ریشه می دهند.

حتماً بخوانید: علت ریزش و زرد شدن برگ های گیاه کراسولا خرفه ای چیست؟

تار عنکبوت روی برگ های بامبو

در این شرایط گیاه را حشره ای به نام کنه آلوده کرده است. شما باید برای رفع این مشکل با اسپری حشره کش گیاهان در سه نوبت گیاه را سمپاشی کنید.

قهوه ای شدن برگ های بامبو

علت اصلی قهوه ای شدن برگ های گیاه خشک بودن هوا و کاهش سطح رطوبت است. بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق گیاه را با آب جوشیده ولرم غبارپاشی کنید.

نوک سوزی برگ های بامبو

علت نوک سوزی برگهای بامبو قرار گرفتن در معرض نور زیاد و مستقیم آفتاب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }