علت کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

خیلی از زوج ها می گویند که ما قبل از ازدواج روابط مان بهتر از بعد از ازدواج بوده و فکر می کنیم در آن دوره زندگی جذابیت بیشتری داشته است. خلاصه خیلی از زوج ها الان مشکل شان این است که عشق آنها بعد از ازدواج کمرنگ شده است. فکر می کنید دلیل این مشکل کجاست؟

بعد از ازدواج امکان تظاهر کردن نیست

طبیعتاً افراد در دوران نامزدی می توانند تظاهر کنند و خود واقعی شان را نشان ندهند. اما زمانی که وارد یک خانه می شوند و قرار است هر روز هفته را باهم زندگی کنند امکان تظاهر نیست و آنها خود واقعی شان را نشان می دهند.

تشکر نکردن از یکدیگر

متأسفانه بعد از ازدواج زوجین دیگر همانند قبل از یکدیگر قدردانی نمی کنند و با زیاد شدن توقعات و انتظارات دیگر فکر می کنند طرف مقابل وظیفه اش است که فلان کار را انجام می دهد و دیگر نیازی به تشکر نیست.

دخالت خانواده ها بعد از ازدواج

یکی از دلایل کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج دخالت خانواده ها است. معمولاً زوج هایی که برای خانواده خود حد و مرزی را مشخص نمی کنند بعد از ازدواج دچار مشکلاتی می شوند.

انتظارات بالا بعد از ازدواج

طبیعتاً بعد از ازدواج انتظارات زوجین از یکدیگر افزایش پیدا می کند. همانطور که اشاره شد رفتاری که قبل از ازدواج یک لطف به حساب می آمد، بعد از ازدواج وظیفه می شود. سعی کنید انتظارات خود را بعد از ازدواج در سطح معقولی حفظ کنید.

ازدواج مشکلی را حل نخواهد کرد

بعضی از زوج های فکر می کنند با ازدواج تمام مشکلات حل خواهد شد. اما در واقعیت این باور کاملاً اشتباه است و افراد باید انتظار خود را از ازدواج پایین بیاورند.

کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواجکاهش سطح آدرنالین و دوپامین بعد از ازدواج

یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج کاهش سطح آدرنالین و دوپامین در افراد است. این اتفاق به این دلیل می افتد که زوج های دیگر همیشه در کنار هم هستند. حال برای رفع این مشکل باید زوج های فعالانه به دنبال ایجاد تنوع و شادابی در رابطه خود باشند.

چالش های مالی بعد از ازدواج

اختلاف نظرها و مشکلات مالی می تواند خود از دیگر دلایل کمرنگ شدن عشق باشد. حتماً زوج ها قبل از ازدواج در مورد شیوه مدیریت و تقسیم وظایف مالی در رابطه از یک مشاور کمک بگیرند و حتماً قبل از ازدواج به توافق برسند.

حتماً بخوانید: طلاق عاطفی؛ خانه ای که در آن عشق و علاقه ای نیست

نگهداری از عشق سخت تر از بدست آوردن است

خیلی ها فکر می کند که بعد از ازدواج دیگر به هدف خود که رسیدن به یک پارتنر است، رسیده اند و دیگر نیازی نیست برای نگه داشتن پارتنر خود تلاشی کنند. اما بهتر است این افراد بدانند که نگهداری از عشق سخت تر از بدست آوردن است.

تغییر در مکالمات روزانه

معمولاً اشخاص در دوره آشنایی مکالماتی قبیل احساسات، نگرش ها، اتفاقات شخصی و … دارند. اما در دوران بعد از ازدواج تغییراتی در این مکالمات ایجاد می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }