از فواید خوردن عدس در دوران بارداری کنترل قند خون استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید خوردن عدس در دوران بارداری

همانطور که شما می دانید مادران باردار نیازمند یک رژیم غذایی سالم هستند. پس ماده غذایی مثل عدس که سرشار از پروتئین، منیزیم و مواد معدنی است، می تواند برای مادران باردار بسیار مفید باشد.

منبع خوبی از پتاسیم

یکی از منابع غنی پتاسیم عدس است که برای کنترل فشار خون می تواند کمک شایانی به افراد کند. بهتر است بدانید که پتاسیم موجود در خون می تواند گردنش منظم خون در بدن را تضمین کند.

کنترل قند خون

خانم هایی که در دوران بارداری مستعد ابتلا به دیابت بارداری هستند، مصرف عدسی می تواند سطح قند خون آنها را کنترل کند. این جریان به دلیل فیبر موجود در عدسی که میزان قند خون را تنظیم می کند و به صورت طبیعی روند هضم را کند می کند، اتفاق می افتد.

پیشگیری از کم خونی

یکی از فواید خوردن عدس در دوران بارداری پیشگیری از کم خونی است. همانطور که می دانید کم خونی یا فقر آهن در خانم های باردار یک مسئله شایع است. حال عدس یکی از منابع خوب برای تأمین آهن است. جالب است بدانید که در بعضی از مواقع عدس را می شود جایگزین مصرف گوشت در بارداری کرد.

منبع خوب فیبر

همانطور که اشاره شد عدس مملوء از فیبر است. جالب است بدانید که نصف فنجان عدس ۸ گرم فیبر دارد. حال مادران باردار می توانند با مصرف عدس از اختلالات دستگاه گوارش پیشگیری کنند. حتی اگر مادران دچار یبوست می شوند، می توانند از این ماده غذایی برای جلوگیری از بروز علائم این عارضه کمک بگیرند.

کنترل وزن

شاید فکر کنید که عدس به دلیل اینکه حاوی انواع مواد معدنی، ویتامین ها و فولات است کالری زیادی دارد. اما جالب است بدانید که کالری این ماده غذایی بسیار کم است و محتوای چربی آن نیز تقریباً نزدیک به صفر است. پس مصرف این ماده غذایی می تواند در رفع گرسنگی بدون دریافت کالری زیاد برای مادران باردار بسیار مناسب باشد.

پیشگیری از میگرن

اگر شما در دوران بارداری دچار میگرن می شوید، می توانید با مصرف عدس که منبع خوبی از ویتامین B5 است از این عارضه پیشگیری کنید. توجه داشته باشید که عدس نقش مهمی در عملکرد بیولوژیکی مغز دارد.

حتماً بخوانید: خانم ها قبل از اقدام به بارداری و در دوران بارداری فولیک اسید بخورید

عدس؛ یک اسید فولیک

همانطور که می دانید اسید فولیک نقش مهمی در رشد جنین دارد. حال عدس منبع خوبی برای تأمین اسید فولیک هست و در جلوگیری از ناهنجاری های هنگام تولد بسیار مفید است.

سلامت قلب

فولات موجود در عدس می تواند در کاهش سطح هموسیستئین که یکی از مشکلات قلبی است بسیار مفید باشد. همچنین منیزیم موجود در عدس برای تقویت جریان اکسیژن در بدن می تواند مفید باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }