چگونه از فرسودگی ذهنی پیشگیری کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

پیشگیری از فرسودگی ذهنی

دیدید بعضی از مواقع کار سنگین و سختی انجام ندادید و حتی به اندازه کافی استراحت کرده اید، ولی احساس خستگی می کنید و فکر می کنید دیگر ذهنتان کشش انجام کاری را ندارد. در این زمان شما دچار فرسودگی ذهنی شده اید.

به نظم اطراف خود اهمیت دهید

بهتر است بدانید که نامرتب بودن فضای اطراف می تواند سبب ایجاد استرس و فرسودگی ذهنی شود. پس بهتر است برای اینکه ذهن شما مرتب تر بماند فضای اطراف خود را منظم نگه دارید.

کارهای دشوار را ساده کنید

کارهایی که فکر می کنید برایتان دشوار و غیرقابل مدیریت است را به بخش های ساده تری تقسیم کنید. همچنین به پایان رسیدن هر یک از بخش ها را به عنوان یک دستاورد ببینید.

سبک زندگی سالم

برای پیشگیری از فرسودگی ذهنی شما به یک سبک زندگی سالم نیاز دارید. حتماً هم می دانید ورزش کردن، مصرف مواد غذایی سالم و خواب کافی جزء جداناپذیر یک سبک زندگی سالم است.

در حد توانتان مسئولیت بپذیرید

اینکه ما خارج از توانمان مسئولیت می پذیریم، می تواند سبب فرسودگی ذهنی شود. حال برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است شبها قبل از خواب یک لیستی از کارهای بااهمیتی که قرار است در روز آینده انجام دهید تهیه کنید. توجه داشته باشید که لیست شما واقع بینانه نوشته شود.

پیشگیری از فرسودگی ذهنیتصمیمات خود را محدود کنید

سعی کنید تعداد تصمیم های خود را در زندگی محدود کنید. در واقع یک سری از کارهای همیشگی زندگی خود را روتین کنید تا انرژی ذهنی شما برای تصمیم های مهم تر نگه داشته شود.

استرس را دور نگه دارید

ببینید چه مواردی در زندگی شما سبب استرس می شود. به طور مثال اگر اخبار روزانه برای شما استرس زا است، بهتر است کمتر خبرها را دنبال کنید و کانال های خبری را از سوشال مدیاهای خود حذف کنید.

حتماً بخوانید: با این تکنیک های تنفسی با استرس و اضطراب مقابله کنید

تجربه های جدید

سعی کنید در زندگی به دنبال انجام کارهای جدیدی باشید که به آنها علاقه مند هستید. فراموش نکنید که تجربه های جدید می تواند سبب افزایش انرژی شما شود و در پیشگیری از فرسودگی ذهنی مؤثر باشد.

در آخر

اگر با انجام کارهای گفته شده شرایط شما بهبود پیدا نکرد و فکر می کنید فرسودگی ذهنی آزار دهنده شده است، حتماً از یک درمانگر یا مشاور کمک بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }