روانشناسی زرد چگونه ما را از واقعیت ها دور می کند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روانشناسی زرد

بیاییم از اینجا شروع کنیم که شما گوشی خود را برمی دارید و وارد یکی از سوشال مدیاها می شود. در آنجا فردی را می بینید که حرف های قشنگی می زند و سعی در مثبت اندیشی افراطی دارد و شما را به سوی یک آینده زیبا سوق می دهد که همه افراد دنیا آرزوی چنین زندگی در آینده دارند.

تا اینجای داستان همه چیز برای شما خوب بود، اما در واقعیت شما درگیر روانشناسی زرد شده اید و هیچ کدام از آنها واقعیت ندارد.

ما باید واقعیت را ببینیم

فقط شما باید به موارد خوب در زندگی فکر کنید تا انرژی مثبت به سوی شما بیاید؛ این عبارت کاملاً یک روانشناسی زرد است. ما برای رشد نیاز داریم واقعیت ها را مشاهده کنیم، نه فقط موارد خوب را ببینیم. پس گاهی فکر کردن در مورد چیزهای بد می توانند سبب رشد ما شود و اصلاً اتفاق این جریان در زندگی ما بد نیست.

شما برای خود زندگی می کنید

خودت رو در چند سال آینده تصور کن. سوار بر لامبورگینی، توی دستت یک ساعت رولکس، خونه ای که وارد آن میشی ۱۰ میلیون داری و … . تو باید جوری زندگیت رو بسازی که همه آرزو اون زندگی رو داشته باشن.

ما برای خود زندگی می کنیم نه برای دیگران. پس هیچ وقت به این فکر نمی کنیم که زندگیمان در آینده به گونه ای باشد که خیلی ها آرزوی آن را دارند.

موفق نشدی، اشکال نداره

روانشناسی زرد می گوید اگر شما به جایی که قرار بود برسی، نرسیدی و اگر الان چیزی را نداری که باید داشته باشی مقصر خود تو هستی.

اما در واقعیت ما خیلی وقت ها تلاش می کنیم، ولی به دلیل عوامل متعددی به چیزی که می خواهیم برسیم، نمی رسیم. پس نباید ما خود را مقصر بدانیم.

زخم ها مهم هستند

اینکه می گویند زخمی که شما را نکشد، سبب قوی تر شدن شما می شود کاملاً تفکر اشتباهی است. خیلی از زخم ها در این دنیا هستند که آنقدر عمیق هستند که تا مدت های طولانی روی ما اثر می گذارد.

حتماً بخوانید: پاراسوشیال (Parasocial Relationship)؛ یک رابطه ای که می تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی ما بگذارد

شما به هرچیزی که بخوای نمیرسی

گاهی تلاش ما برابر با رسیدن به هدفی مشخص نیست. پس اینکه ما تلاش کنیم به هرچیزی که در دنیا می خواهیم می رسیم، کاملاً یک روانشناسی زرد است.

شکست خوردن به معنای ضعف نیست

قوی باش تا شکست نخوری؛ یک نوع مثبت اندیشی افراطی است. اصلاً چه کسی گفته شکست خوردن به معنای بازنده بوده است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }