اصل ۳C برای موفقیت در کسب و کار چه می گویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

اصل ۳C

اکثر افرادی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود بوده اند، حتماً با اصل ۳C آشنایی دارند. این اصل توسط کنیچی اومایه، مشاور مدیریت ایجاد شده است. این آقا معتقد است که موفقیت یک کسب و کار به ترکیب نیازهای مشتری، محصولات و خدمات ارائه شده توسط رقبا و نقاط قوت شرکت بستگی دارد.

مشتریان

در بخش اول اصل ۳C مشتریان یا مصرف کنندگان مورد هدف قرار گرفته اند. کنیچی اومایه می گوید زمانی که شما در مورد مشتریان خود اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید برای بازار هدف خود جذابیت هایی خلق کنید. این کار سبب می شود شما در تبلیغات و معرفی محصول خود پرقدرت عمل کنید.

رقبا

برای اینکه شما در کسب و کار خود موفق شوید باید شناخت خوبی از رقبای خود داشته باشید. حتماً در کسب و کار خود ۵ رقیب برتر خود را زیر نظر بگیرید و با روش های بازاریابی آنها آشنا شوید. رعایت این موضوع در کسب و کار خود سبب می شود شما در طراحی برنامه ها و استراتژی کسب و کار خود بهتر عمل کنید و روش های متمایزتری را نسبت به رقبای خود داشته باشید.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

حتماً فرآیند کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید. ببینید که چه نقاط ضعف و قوتی دارید. بهتر است بدانید که اگر یک شرکت در یک محصول یا خدمات خاص تر از دیگر رقبا باشد، همین یک ویژگی می تواند سبب شود مشتریان دیگر خدمات و محصولات شرکت مورد نظر را تهیه و استفاده کنند. خودتان فکر می کنید کدام محصول یا خدمات شما خاص تر از دیگر رقبا است؟ اگر نیست حتماً به دنبال آن یک ویژگی بروید.

حتماً بخوانید: هنگام راه اندازی کسب و کار خانوادگی به چه مواردی باید توجه کنیم؟
در آخر

این اصل مدیریت ژاپنی که به اصل ۳C شهرت دارد به افراد کمک می کند با تحلیل مشتری، شرکت و رقبا متوجه تعداد زیادی از دلایل موفقیت ها و عدم موفقیت های خود در بازه های زمانی مختلف شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }