تحقیر کردن دیگران از ویژگی های اصلی افراد خودشیفته استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

اختلال شخصیت خودشیفته

جامعه به افرادی که مغرور، موزی، خود بزرگ بین، خواستار تمجید و … هستند خودشیفته می گویند. این اشخاص در این دنیا جایگاه خوبی چه در جامعه و چه در خانواده ندارند. ما در ادامه به طور خلاصه در مورد ویژگی های کلی این اشخاص صحبت کرده ایم.

باید تحسین شوند

افراد خودشیفته نیازی شدیدی به تعریف و تمجید دارند و معمولاً اطراف خود را با اشخاصی پر کرده اند که از آنها تعریف کنند. جالب است بدانید که روابط تعریف و تمجید بین آنها و اطرافیان همیشه به صورت یکطرفه اتفاق می افتد.

دنیای غیرقابل قبول

دنیایی افراد خودشیفته از خودفریبی، تحریف، تفکرات اشتباه و … شکل گرفته است. طبیعتاً هیچ فردی این دنیای خیالی را قبول نخواهد داشت و هیچ کس از دیدگاه بزرگی که این افراد نسبت به خود دارند، پشتیبانی نخواهد کرد.

بهتر از دیگران هستند

آنها همیشه بر این باورند که بهتر از دیگران هستند. بهتر است بدانید آنها در اکثر مواقع در مورد استعدادهای خود و دستاوردهای خود اغراق می کنند و حتی در این مورد به دیگران دروغ می گویند.

حتماً بخوانید: زبان بدن فردی که اختلال خودشیفتگی دارد، چیست؟

تحقیر کردن

مکانیسم دفاعی اشخاص خودشیفته تحقیر است. این اشخاص در زمان هایی که افرادی را همسطح خود ببینند که در بین دیگران محبوبیت دارند از تحقیر برای اعتماد به نفس از دست رفته بهره می برند و سعی می کنند با این کار تهدید به وجود آمده را خنثی کنند.

بزرگ بینی

از مهمترین و بارزترین ویژگی های افراد خودشیفته احساس خود بزرگ بینی است. این افراد در زندگی احساس می کنند خاص تر از دیگران هستند و یک فرق بزرگی با دیگر افراد دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }