مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ با فیسی شبیه به پرچمدار بنز رونمایی شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مرسدس بنز E 2024

اول که تصاویر منتشر شده E کلاس نسل جدید را دیدم به خودم گفتم که این نسخه الکتریکی کلاس A هست و طراحی جذابی داره. اما وقتی متن زیر تصاویر را مطالعه کردم متوجه شدم که این نسل جدید بنز E است.

چه خوب و چه بد این بنز E 2024 است که قرار است با پیشرانه های چهار و شش سیلندر هیبریدی در اواخر سال راهی بازار شود.

مرسدس بنز E 2024طراحی ظاهری

نسل جدید کلاس E در طراحی خود هم از برادر بزرگترش و هم از مدل های الکتریکی کمک گرفته است. اگر دقت کنید دستگیره درها و زه کرومی سراسری در بالای چراغ های عقب خیلی با کلاس S شباهت دارد. همچنین قاب مشکی پیانویی جلوپنجره خود شبیه نسخه الکتریکی E کلاس است.

اگر بخواهیم در بخش طراحی ظاهری کمی وارد جزئیات شویم باید به طول ۴۹۴۹ میلی متری این نسل اشاره کنیم. البته فاصله محوری هم با یک افزایش ۲۰ میلی متری به ۲۹۶۱ رسیده است.

مرسدس بنز E 2024کابین

همانطور که اشاره شد در نسل جدید E فاصله محوری افزایش یافته است. پس طبیعتاً فضای پا در داخل کابین بیشتر شده و به گفته خود مرسدس بنز این نسل به جاداری سدان های فول سایز است.

اگر بخواهیم از تغییر اندازه ها فاکتور بگیریم، زیاد کابین این خودرو برای ما تازگی ندارد و ما قبلاً چنین کابینی را در مدل های EQE و EQS دیده بودیم. اما خب به صورت استاندارد در این خودرو یک صفحه آمپر دیجیتال و یک اسکرین بزرگ برای اطلاعات-سرگرمی در وسط داشبورد وجود دارد. اگر هم دوست داشتید کابین شما شبیه مدل های الکتریکی باشد، می توانید نمایشگر جلوی سرنشین را سفارش دهید.

حتماً در ویدیوهای منتشر شده متوجه شدید که در کابین E نسل جدید یک دوربین سلفی وجود دارد و شما می توانید از خود در کابین عکس بگیرید. واقعاً چرا!!!

در آخر هم به سیستم پایش چهره می پردازیم. این سیستم اگر تشخیص دهد که راننده روبرو را نگاه نمی کند و توجه اش جلب نمایشگر سرنشین شده، محتوای پخش شده را غیرفعال می کند. البته در این نسل از یک سیستم هوش مصنوعی هم استفاده شده که روش های روتین رانندگی راننده را در طی یک زمان مشخص می آموزد و به صورت خودکار آن را پیاده می کند.

مرسدس بنز E 2024مشخصات فنی

از مدل های پایه این خودرو شروع می کنیم که مدل E200 با محرک عقب ۲۰۴ اسب بخار قدرت و مدل E200d دیزلی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. توجه داشته باشید که برای مدل دیزلی سامانه چهارچرخ عقب قابل سفارش است. این دو مدل به سیستم EQ Boost مجهز شده اند. این سیستم کمک می کند قبل از اینکه توربو وارد مدار شود موتور الکتریکی ۲۰ الی ۳۰ اسب بخار قدرت تولید کنید. البته در این خودرو ۲۳ اسب بخار قدرت تولید می کند.

می رسیم به مدل های E300e و E400e که پلاگین هیبرید هستند. هر دو این مدل ها از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می کنند. در مدل اول که مجموع خروجی موتور بنزینی و الکتریکی ۳۱۳ اسب بخار است شما می توانید در حالت تمام الکتریکی ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را تجربه کنید. توجه هم داشته باشید که این مدل را شما می توانید هم نسخه محرک عقب و هم نسخه چهارچرخ محرک خریداری کنید.

مرسدس بنز E 2024اما در مورد E400e که فقط به صورت چهارچرخ محرک ارائه می شود شما شاهد یک موتور الکتریکی بزرگتر هستید که مجموع قدرت این خودرو را به ۳۸۱ اسب بخار قدرت رسانده است. این مدل تنها در زمان ۵.۳ ثانیه صفر تا ۱۰۰ را می زند و تا زمان ارائه نسخه AMG سریع ترین عضو خانواده E کلاس در اروپا خواهد بود.

مشتریان آمریکایی این نسل فقط می توانند دو مدل E350 و E450 را که هیبریدی خفیف هستند خریداری کنند. در مدل E350 شاهد یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در مدل قوی تر هم یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربو می بینیم که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }