با این ۳ روش محصولات خود را با قیمت بیشتری بفروشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فروش محصولات با قیمت بیشتر

هر تولید کننده ای دوست دارد محصول خود را با قیمت بیشتری به فروش بگذارد. ما به این افراد توصیه می کنیم برای فروش محصولات خود با قیمت بیشتر از ترفندهای بازاریابی عصبی استفاده کنند.

بر ذهن مشتری لنگر بیندازید

همیشه اولین اطلاعاتی که شما به مشتری می دهید از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اولین اطلاعاتی که شما می دهید مانند یک لنگر بر ذهن مشتری عمل می کند. معمولاً مشتری تمام اطلاعات بعدی را براساس همان اطلاعات اولیه ارزیابی می کند.

بیایید در این زمینه مثالی از کمپانی اپل بزنیم. آن موقع که آیپد برای اولین بار رونمایی شد قیمت اصلی آن ۴۹۹ دلار بود، ولی استیو جابز در زمان رونمایی قیمت آیپد را ۹۹۹ دلار اعلام کرد و به حاضرین گفت که متخصصان گفته اند قیمت این محصول بیش از اینها است. خب بعد از مدتی استیو جابز آیپد خود را با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش گذاشت. خب خودتان فکر می کنید چی شد؟ همه پیش به سوی خرید آیپد!!!

قیمت گذاری فریکارانهقیمت گذاری فریکارانه

بهترین مثال برای قیمت گذاری فریبگر یا اثر طعمه استارباکس است. اگر در تصویر بالا نگاه کنید استارباکس با قرار دادن یک نوشیدنی متوسط با قیمت نزدیک تر به نوشیدنی گران قیمت تر توانسته آن نوشیدنی ۵ دلاری را برای مشتری منطقی جلوه دهد. اما اگر استارباکس می خواست آن نوشیدنی متوسط را که به نوعی طعمه است از محصولات خود حذف کند، طبیعتاً مشتریان بیشتر از خرید محصول ۲ دلاری استقبال می کردند.

یکی از راه های فروش محصولات با قیمت بیشتر همین اثر طعمه است. اثر طعمه سبب می شود ذهن افراد بر اثر افزودن گزینه ها گیج شود و فروشنده سود بیشتری از فروش کالای خود کند. توجه داشته باشید که ذهن انسان براساس چیزی که سود بیشتری دارد تصمیم می گیرد، اما همیشه هوشمندانه ترین گزینه را انتخاب می کند.

حتماً بخوانید:  شغل های مناسب برای افراد بیش فعال چیست؟

اثر هاله

دید بعضی اوقات شما محصولی را به خاطر بسته بندی زیبا خریداری می کنید، ولی کیفیت آن محصول اصلاً خوب نیست. در این زمان شما در دام اثر هاله افتاده اید. در این جریان فروشنده سعی دارد با مثبت نشان دادن یک زمینه سایر زمینه ها را مثبت جلوه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }