یکی از فواید لیموترش در بارداری پیشگیری از تورم پاها استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید لیموترش در بارداری

اکثر خانم های بارداری با لیموترش زمانی آشنا شده اند که حالت تهوع برای آنها بسیار آزار دهنده شده بود. اما اگر بخواهیم گذری هم به دیگر فواید مهم لیموترش در بارداری داشته باشیم، می توانیم به تأمین مواد مغذی بدن، پیشگیری از تورم پاها و درمان یبوست اشاره کنیم.

تسکین حالت تهوع

یکی از آزار دهنده ترین حالاتی که در دوران بارداری می تواند سب ناراحتی خانم ها شود، حالت تهوع است. مصرف آب لیمو می تواند در این دوران تا حد زیادی به حالت تهوع تسکین ببخشد. حتی بوی لیمو می تواند در رفع حالت استفراغ در دوران بارداری بسیار مؤثر واقع شود.

فولات (ماده مغذی ضروری)

یکی از مواد مغذی ضروری برای رشد عصبی جنین، فولات است. حال این ماده مغذی در یک لیموترش متوسط به مقدار ۶.۳۸ میکروگرم وجود دارد.

مصرف لیموترش در کنار سایر غذاهای غنی از فولات می تواند نیاز روزانه خانم ها را که در دوران بارداری به فولات بیشتری نیاز دارند را تأمین کند.

یبوست

یکی از شایع ترین مشکلاتی که خانم ها در دوران بارداری تجربه می کنند، یبوست است. لیموترش به دلیل اینکه منبع خوبی برای تأمین ویتامین سی است، می تواند در درمان یبوست مفید واقع شود.

تورم پاها

تورم پاها خود می تواند از دیگر مشکلات شایع در بین مادران باشد. جالب است بدانید ترکیب یک قاشق چای خوری آب لیموترش با مقداری کمی آب گرم می تواند تا حد زیادی از بروز این عارضه پیشگیری کند.

حتماً بخوانید: برای کنترل دیابت بارداری چنین اقداماتی لازم است
توجه

مصرف لیموترش در بارداری تا زمانی که زیاده روی نشود، می تواند برای خانم های باردار مفید واقع شود. اما زمانی که خانم ها در مصرف این میوه زیاده روی کنند، مطمئناً مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان ها، سوزش معده، اسهال و … را در دوران بارداری تجربه خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }