هنگام خرید کفش برای کودکان به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خرید کفش برای کودکان

هیچ وقت مادرها و پدرها اولین قدم های کودک خود را فراموش نخواهند کرد. اما خب این تجربه بسیار زیبا می تواند برای والدین کمی دردسرساز شود و آنها را هنگام خرید کفش با چالش هایی مواجه کند.

همانطور که می دانید کودکان در سنین رشد هستند و مطمئناً کفش نامناسب می تواند بر سلامت ستون فقرات و پای آنها تأثیر مستقیمی بگذارد. پس شما باید هنگام خرید کفش برای کودک خود به نکاتی توجه کنید که ما در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

حتماً انعطاف پذیر باشد

حتماً هنگام خرید کفش به انعطاف پذیر بودن کفش بسیار توجه کنید. کفش باید آنقدر انعطاف پذیر باشد که هم فرم پای کودک را به خود بگیرد و هم از پای کودک در برای سطوح سخت محافظت کند.

کفش پلاستیکی نخرید

هیچ وقت به سراغ کفش های پلاستیکی نروید. این نوع کفش ها مانع از جریان هوا و سبب تعرق پای فرزند شما می شوند. کفش هایی مناسب فرزند شما است که از الیاف نرم و تنفس پذیر تولید شده باشند تا پای کودک خشک و تمیز بماند.

خرید کفش برای کودکانجوراب بپوشانید

هیچ زمان بدون جوراب به فرزند خود کفش نپوشانید. جوراب کمک می کند کفش خیلی سریع فرم پای کودک را بگیرد و از همه مهمتر از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و مانع از آلوده شدن پای کودک می شود.

از کفش دیگران استفاده نکنید

همانطور که متوجه شدید ما روی فرم گرفتن پای کودک در کفش بسیار تأکید کرده ایم. پس هیچ زمان از کفش های دست دوم استفاده نکنید، زیرا این نوع کفش ها قبلاً فرم گرفته اند و مناسب پای فرزند شما نیستند.

سایز کفش

سعی کنید هر دو الی سه ماه سایز پای کودک خود را بررسی کنید. توجه داشته باشید که هم کفش بزرگ و هم کوچک می تواند آسیب زا باشد.

حتماً بخوانید: علت لکه های زرد، نارنجی، تیره و سفید روی دندان کودکان چیست؟

کفش بندی نخرید

حتماً مانع از لغزش پا در کفش شوید. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است از کفش های بندی استفاده نکنید. استفاده از کفش های سگکی می تواند گزینه خوبی برای فرزند شما باشد.

فرم کفش

کفش های نوک تیز و پاشنه پهن اصلاً برای کودکان نوپا مناسب نیستند. سعی کنید هنگام خرید کفش مورد نظر شبیه فرم پای فرزند شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }