یک روتین صبحگاهی سالم نیازی به قهوه اول صبح نداردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

روتین صبحگاهی

یکی از بزرگان سخن خوبی دارد. او می گوید ۳۰ دقیقه ابتدای روز و ۳۰ دقیقه انتهای روز هر فرد می تواند مهمترین لحظه زندگی او باشد. همین ابتدای مطلب خودتان بگویید که در این زمان ها مشغول انجام چه کاری هستید؟

از مصرف کافئین اجتناب کنید

دیدید جدیداً در کلیپ های اینستاگرام بعضی افراد از سبک زندگی خود ویدیوهایی می گذارند. متأسفانه اکثر این افراد صبح خود را با نوشیدن یک قهوه آغاز می کنند. اگر شما بیننده این ویدیوها هستید، بهتر است بدانید که این اشخاص دارند یک سبک زندگی اشتباه را ترویج می دهند. بهتر است بدانید ما زمانی که از خواب بلند می شویم بدنمان به طور طبیعی کرتیزول ترشح کرده و هوشیاری ما بسیار بالا است. پس ما اصلاً نیازی به نوشیدن قهوه نداریم. جالب است بدانید که مصرف قهوه در ابتدای صبح می تواند باعث خواب آلودگی در ساعات ۱۳ الی ۱۵ شود.

با اولین صدا بلند شوید

ساعت گوشی خود را به طور واقع بینانه تنظیم کنید. حتماً با اولین زنگ گوشی خود هنگام صبح بیدار شوید و سعی نکنید با به تعویق انداختن فقط چند دقیقه دوباره به خواب بروید. این کار افراد در چرخه سالم خواب تداخل ایجاد می کند و سبب می شود فرد در طول روز احساس گیجی و خواب آلودگی کند.

تنظیم ساعت شبانه روزی بدن

اولین کاری که شما باید در ابتدای روز انجام دهید، قرار گفتن به مدت ۵ دقیقه در مقابل نور آفتاب است. این کار شما سبب می شود ساعت شبانه روزی بدن شما تنظیم شود و در نتیجه شما در طول روز سرحال تر و هنگام آخر شب خواب آلودتر هستید.

روتین صبحگاهیآب بنوشید

طبیعتاً بدن بعد از گذشت ۸ الی ۹ ساعت خواب دچار کمبود آب می شود. مصرف یک لیوان آب ولرم در آغاز روز می تواند این کمبود آب نسبی را کم و شما را سرحال تر کند. بهتر است بدانید که رعایت این موضوع در ابتدای روز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

از دادن اطلاعات به ذهن خود پرهیز کنید

در یک روتین صبحگاهی سالم هیچ وقت افراد در ابتدای صبح گوشی خود را چک نمی کنند. این کار سبب می شود فرد ذهن خود را در شروع روز با انبوهی از اطلاعات درگیر کند.

حتماً بخوانید: برای داشتن یک روتین صبحگاهی موفق باید به چه مواردی توجه کنیم؟

صبحانه

حتماً در روتین صبحگاهی خود یک صبحانه خوشمزه و پرپروتئین میل کنید. این را هم بدانید که نخوردن صبحانه می تواند اضطراب شما را افزایش دهید.

برنامه ریزی کنید

اگر دوست دارید در طول روز احساس کسالت نداشته باشید و انگیزه خود را افزایش دهید، حتماً در شروع صبح یک برنامه ریزی برای طول روز خود داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }