یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی پی اچ پی استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

زبان های برنامه نویسی

در این مطلب ما به طور کاملاً خلاصه محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را به شما معرفی کرده ایم. فقط شما توجه داشته باشید که بعضی از این زبان ها نیازمند داشتن دانش در دیگر زبان ها هستند.

پی اچ پی

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی که از سال ۲۰۲۲ تقریباً حدود ۸۰ درصد وبسایت ها با آن نوشته شده است، زبان پی اچ پی است. به طور مثال وبسایت Wikipedia با زبان php نوشته شده است.

پایتون

یکی از زبان های برنامه نویسی که قابلیت های فراوان و کتابخانه های مختلف دارد و یادگیری آن ساده است، زبان برنامه نویسی پایتون است. پایتون در چند سال گذشته جزء محبوت ترین زبان های برنامه نویسی از نظر کاربران بوده است.

سی شارپ

سی شارپ از قوی ترین زبان های برنامه نویسی در حوزه بازی سازی و نرم افزار است. توجه داشته باشید که بسیاری در کنار این زبان، زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس را آموزش دیده اند.

جاوا

از محبوت ترین زبان های حوزه نرم افزار و اندروید می توان به زبان برنامه نویسی جاوا اشاره کرد. این زبان سال های زیادی است که بین کاربران محبوبیت خود را حفظ کرده است.

جاوا اسکریپت

در آخر هم به مهمترین و اصلی ترین و حتی کلیدی ترین زبان برنامه نویسی یعنی جاوا اسکریپت اشاره می کنیم. این زبان قابلیت های فراوان، فریم ورک های محبوب و کتابخانه های مختلف دارد. حتماً اگر از یک برنامه نویس سؤال کنید در حوزه وب مهمترین زبانی که باید یاد بگیرید چیست، زبان جاوا اسکریپت را به شما توصیه می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }