اینگونه تصورات در مورد خودکشی اشتباه استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خودکشی

خیلی از ما هنوز به موضوع خودکشی نگاهی ناشناخته داریم و فکر می کنیم افرادی اقدام به چنین کاری می کنند که فقط روانی هستند. اما در واقعیت خودکشی می تواند برای همه ما در هر طبقه اجتماعی، فرهنگی و مالی اتفاق بیفتد و نمی شود آن را یک پدیده ناشناخته نامید.

آنها روانی نیستند

اکثر افراد فکر می کنند که اشخاصی که خودکشی می کنند روانی هستند. بهتر است بدانید که طبق تحقیقات شده بیشتر اشخاصی خودکشی می کنند هیچ مشکل روانی ندارند. تنها این افراد از دردهای روانشناختی، افسردگی، غم و … رنج می برند.

آنها از شما کمک می خواهند

یکی از تصورات اشتباه مردم در مورد خودکشی این است که آنها فکر می کنند افرادی که اقدام به خودکشی می کنند تمایلی به کمک گرفتن از دیگران ندارند. اما در واقعیت بیشتر از نیمی از کسانی که خودکشی کرده اند شش ماه قبل از مرگشان از دیگران کمک خواسته اند.

خودکشیصحبت در مورد خودکشی

اکثر افرادی که اقدام به خودکشی می کنند قبل از مرگ خود با دیگران در مورد کاری که می خواهند انجام دهند صحبت کرده اند. به طور مثال این اشخاص به دوستان خود حرف های مثل آینده ای برای خود نمی بینم، این زندگی بی ارزش هست، بعد از من شما شرمنده خواهید شد و … می زنند.

پس هیچ زمان گفته های این چنینی را شوخی نگیرید، زیرا شاید طرف مقابل شما تمایل زیادی به خودکشی داشته باشد. بهتر است در این مواقع با نگاه همدلانه در مورد افکار او پرسش هایی داشته باشید.

حتماً بخوانید: چطور می توانیم به نوجوانی که قصد خودکشی دارد کمک کنیم؟

شما می توانید او را متوقف کنید

اینکه یک فردی قصد خودکشی داشته باشد، هیچ کس نمی تواند مانع او شود کاملاً یک تصور اشتباه در مورد خودکشی است. جالب است بدانید اکثر افرادی که به دنبال خودکشی هستند هیچ میلی به مرگ ندارند، فقط آنها می خواهند رنج های خود را متوقف کنند. پس شما می توانید با رسیدگی به موقع مانع از مرگ یک فرد شوید.

دوباره خودکشی می کند

افرادی که قبلاً تجربه خودکشی داشته اند در آینده احتمال خودکشی آنها بیشتر از افرادی است که تا حالا تجربه چنین کاری را نداشته اند. پس هیچ وقت فکر نکنید افرادی که قبلاً قصد خودکشی داشته اند دیگر به سراغ مرگ خود نمی روند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }