اضطراب زندگی در خوابگاه برای بسیاری از جوانان طبیعی استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

اضطراب زندگی در خوابگاه

معمولاً زندگی در خوابگاه دانشجویی با چالش هایی همراه است و حدوداً خیلی از دانشجویان در این دوره از زندگی خود استرس و اضطراب را تجربه می کنند. این اتفاق بین دانشجویان سال اول بسیار شایع است و می تواند علل متعددی داشته باشد.

تغییر مقطع تحصیلی

یکی از علل اضطراب زندگی در خوابگاه تغییر مقطع تحصیلی است. معمولاً افراد زمانی که از دبیرستان به دانشگاه می آیند کمی با سیستم موجود غریبه هستند.

جدایی

از دیگر دلایل می توان به جدایی فرد از خانواده و محل زندگی اش اشاره کرد.

زندگی با افراد غربیه

طبیعتاً جوانان در این دوره باید با افراد زندگی کنند که اصلاً آشنایی قبلی با آنها ندارند. خود این موضوع می تواند برای افراد استرس زا باشد.

فضای خصوصی

یک چالش بزرگ که افراد هنگام ورود به خوابگاه با آن مواجه می شوند، از دست دادن فضای شخصی و خصوصی است. خب طبیعتاً هر فردی در چنین شرایطی دچار اضطراب می شود.

حتماً بخوانید: قبل از مهاجرت حتماً این فیلم ها را تماشا کنید

افراد در خوابگاه با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟

تغییر مکان زندگی و رویارویی با افراد جدید می تواند فرد را عصبی و پرخاشگر کند، در نتیجه دیگر این جوان تمرکز قبلی خود را از دست می دهد و احتمال می رود برای مدتی اختلال در خواب و منزوی بودن را تجربه کند.

چگونه اضطراب خود را کاهش دهیم؟

بهتر است فرد قبل از سال تحصیلی با محیط خوابگاه خود آشنا شود تا ابهامات ایجاد شده کمتر شود. بعد از شروع سال تحصیلی هم بهتر است ارتباط خود را با دوستان قدیمی خود حفظ کند و با افراد جدید ارتباط برقرار کند. در این دوران مشغول شدن به یک فعالیت خاص می تواند فرد را تا حد زیادی از استرس و اضطراب دور نگه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }