دلایل نوک سوزی گیاه پتوس چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نوک سوزی گیاه پتوس

گذاشتن گیاه جلوی نور مستقیم، زهکشی نشدن گلدان، آبیاری با آب سرد، بیش از حد کود دادن و … تماماً از دلایلی هستند که سبب نوک سوزی گیاه پتوس می شود.

آبیاری

اولین موردی که سبب نوک سوزی گیاه پتوس می شود، آبیاری با آب کلردار است. برای آبیاری این گیاه کافی است شما از آب تصفیه استفاده کنید، اگر هم برایتان مقدور نبود آب لوله کشی را به مدت ۲۴ ساعت کنار بگذارید تا املاح آن ته نشین شود و کلر آب از بین برود.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد می تواند سبب نوک سوزی برگ ها و قهوه ای شدن آنها شود. بهترین زمان آبیاری این گیاه زمانی است که حداقل یک سوم خاک گلدان خشک شده باشد. آبیاری زیاد می تواند باعث خفگی ریشه های این گیاه شود.

بیماری قارچی

اگر دیدید برگ های گیاه پتوس شما قهوه ای شده و دور آن قسمت قهوه ای یک حاله ی زرد رنگ تشکیل شده است، این احتمال را بدهید که گیاه شما دچار بیماری قارچی شده است.

یکی از دلایل این اتفاق آبیاری بیش از حد گیاه است. بهتر است بدانید که خیس بودن دائم خاک این گیاه و نبوده تهویه مناسب می تواند گیاه را دچار بیماری قارچی کند.

نبودن رطوبت کافی

این گیاه علاقه زیادی به رطوبت دارد. پس در صورت کمبود رطوبت برگ های آن خشک و قهوه ای می شود. بهتر است هنگام نگهداری از این گیاه از فاصله نیم متری آب به روی برگ های آن اسپری کنید.

حتماً بخوانید: برای آبیاری گیاه پوتوس آب را ۲۴ ساعت در دمای محیط بگذارید

کوددهی نامنظم

برای کوددهی این گیاه از کود پتاس بالا استفاده کنید. کمبود پتاسیم می تواند باعث نوک سوزی برگ های این گیاه شود. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در کوددهی و رعایت نکردن دوز مصرفی مورد نیاز می تواند نتیجه بالعکس داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }