خوردن آناناس و کرفس در دوران بارداری سبب سقط جنین می شودزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سقط جنین

از زمانی که خانم ها متوجه مثبت شدن نتیجه آزمایش می شوند و بارداری آنها تأیید می شود، مهمترین نگرانی آنها سلامت جنین است و هر کاری می کنند که فرزندشان از خطر سقط در امان بماند.

اولین کار و ابتدایی ترین کاری که مادران در این دوره انجام می دهند، رعایت یک رژیم غذایی سالم است. پس اینجا یک سؤال پیش می آید که خوردن چه مواد غذایی می تواند سبب سقط جنین شود؟

همانطور که شما می دانید هر نوع مواد غذایی که شما مصرف می کنید از طریق جریان خون جفت و بند ناف به فرزند شما انتقال پیدا می کند. پس در این دوران مصرف هر نوع مواد غذایی برای شما مجاز نیست و شما باید از مواد غذایی که سبب مسمومیت، عفونت و ایجاد بیماری می شود دوری کنید.

غذاهای دریایی کنسرو شده یا دودی

یکی از باکتری هایی که سبب ایجاد عفونت شدید و در نتیجه سبب سقط جنین می شود، لیستریا است. غذاهای دریایی دودی شده و کنسرو ممکن است به لیستریا آلوده باشند.

خرچنگ هم خود از مواد غذایی دریایی است که می توانند سبب انقباضات رحمی، خونریزی و سقط شود.

کرفس

هر نوع مصرف آب میوه و مواد غذایی که با کرفس درست شده باشد در دوران بارداری ممنوع است. بهتر است بدانید کرفس علاوه بر سقط جنین می تواند سبب بروز تشنج و آسیب به سلامت عصبی جنین شود.

میوه آناناس

آناناس به دلیل داشتن ماده بروملین در خود می تواند سبب شروع زودهنگام انقباضات زایمانی و نرم و باز کردن دهانه رحم شود. برای همین مصرف بیش از حد این میوه در دوران بارداری می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

سقط جنینسبزیجات

سبزیجات به خودی خود اصلاً سبب سقط جنین نمی شوند، اما اگر سبزیجاتی که شما مصرف می کنید آلوده و نشسته باشند، می تواند سبب انتقال انگل توکسوپلاسموز و در نتیجه سقط جنین شود.

تخم مرغ خام

مصرف تخم مرغ خام، تخم مرغ عسلی، تخم مرغ نیمه پخته شده، مواد غذایی تخم مرغ دار مثل سس مایونز و … ممنوع است.

آلوئه ورا

هر نوع کرم و مواد غذایی که از آلوئه ورا تهیه شده است، می تواند سبب انقباضات رحمی، خونریزی لگن و سقط جنین شود. این جریان به دلیل ماده ای به نام آنتراکینون که نوعی ملین است اتفاق می افتد.

جگر و مغز

مصرف مواد غذایی که از اعضای داخلی بدن حیوانات درست شده است در دوران بارداری ممنوع است. آن دست از خانم هایی که به مغز علاقه دارند، بهتر است بدانند که مغز شاید آلوده به لیستریا و سبب سقط جنین شما شود یا خود جگر که محل دفع سموم است حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و کلسترول است.

حتماً بخوانید: ۵ علت مهم خونریزی سه ماهه اول بارداری
جمع بندی

گفتن تمامی مواد غذایی به همراه دلایل آنها خارج از حوصله این مطلب است. برای همین ما در ادامه به مواد غذایی که سبب سقط جنین می شود به صورت تیتروار اشاره کرده ایم.

  1. روغن کرچک
  2. میوه پاپایا
  3. الکل
  4. روغن گل مغربی
  5. پونه
  6. محصولات لبنی غیرپاستوریزه
  7. آویشن
  8. گلپر
  9. زعفران
  10. تخم شوید
  11. زرشک
  12. دارچین
  13. غوره و آب غوره
  14. زیره
  15. سیاه دانه
  16. گیاه سنا
  17. کوهوش
  18. کاکنج
هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }