بخور دادن صورت به جوانی و محکم تر شدن پوست کمک می کندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بخور دادن صورت

اگر پوست شما حساس است و آکنه و جوش دارد، بهتر است همین جا از خواندن این مطلب خودداری کنید. زیرا بخور دادن پوست های حساس می تواند سبب افزایش آکنه و خشکی بیشتر پوست شود. اما خب اگر پوست حساسی ندارید، این مطلب برای صورت شما می تواند مفید واقع شود.

گردش خون

بخار گرم می تواند سبب تعریق پوست شود و رگ های خونی صورت شما را بازتر کند و در نهایت سبب افزایش گردش خون در پوست شما شود.

پاکسازی چربی ها

همانطور که می دانید یکی از علل جوش و آکنه صورت تجمع چربی ها و باکتری ها روی پوست است. بخور دادن پوست می تواند مانع از تجمع این چربی های مازاد شود و به پاکسازی صورت کمک شایانی کند.

همچنین بخور دادن منافذ بسته پوست را باز و هرگونه باکتری موجود در منافذ را پاک می کند. اگر هم روی صورت خود جوش سرسیاه داشته باشید، آنها را نرم می کند و به شما این اجازه را می دهد تا به راحتی آنها را از روی پوست خود بردارید.

مرطوب کننده

خیلی از افراد فکر می کنند که بخور گرم می تواند چربی مفید پوست را از بین ببرد. اما بهتر است بدانید که به تولید چربی مفید پوست کمک می کند و به طور طبیعی سبب مرطوب شدن پوست شما می شود.

حتماً بخوانید: برای ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب چه کار کنیم؟

جوانی و محکم تر شدن پوست

همانطور که گفته شد بخور دادن پوست سبب گردش خون در پوست شما می شود. این موضوع سبب افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و در نتیجه پوست محکم تر و جوان تری دیده می شود.

حتماً بخوانید: استفاده از جید رولر چه فوایدی برای پوست صورت دارد؟

جذب بهتر مواد موضعی

بخار دادن پوست می تواند نفوذپذیری پوست را افزایش دهد و سبب بهتر جذب شدن مواد موضعی مثل مرطوب کننده ها، ویتامین C، آبرسان ها و … می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }