برای خوشحال بودن چه کنیمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

همیشه خوشحال باشید

متأسفانه این روزها از بعضی از افراد می شنویم که هیچ چیز آنها را در زندگی خوشحال نمی کند. ما قبول داریم که در زندگی بعضی مسائل سبب ناراحتی افراد می شود و در خیلی از مواقع هیچ چیز آنها را خوشحال نمی کند. اما ما به دنیا نیامده ایم که همیشه با استرس و ناراحتی زندگی کنیم. برای همین باید نگاه خود را به زندگی تغییر دهید و به سراغ یک سبک زندگی سالم برویم.

برای خوشحال بودن به گذشته خودرجوع کنید

به سراغ کارهای شاد و لذت بخش گذشته خود بروید. بروید ببینید که چه فعالیت هایی در گذشته باعث لذت تان میشده است. سعی کنید دوباره آن کارها را آغاز کنید.

کاهش استرس با مدیتیشن

به دنبال این باشید که احساسات منفی و استرس زا را از خود دور نگه دارید و بیشتر به دنبال احساس آرامش و شادی در زندگی خود باشید. در این مسیر تمرینات مدیتیشن و یوگا در کنار تمرینات تنفسی می تواند به شما کمک شایانی کند. البته باید توجه داشته باشید که این نوع تمرینات زمانی پاسخ مثبت می دهد که روی نظم و زمان مناسب انجام شود.

نگاهی نو به زندگی

دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید. قبول داریم اتفاقاتی بدی در گذشته شما رخ داده و اکنون هیچ چیز برای خوشحال شدن شما وجود ندارد، اما توجه کنید که هر فردی داستان زندگی خودش را دارد و مطمئناً نگاه افراد به زندگی است که سبب خوشحالی آنها می شود.

عادات سبک زندگی سالم

عادات سالم را به آرامی در زندگی خود ترویج دهید و آرام آرام یک سبک زندگی سالم را برای خود ایجاد کنید. به طور مثال به اندازه کافی در روز آب بنوشید، مصرف مواد غذایی کافئین دار را کم کنید، در وعده های غذایی خود مواد غذایی سالم بخورید، به نیاز بدن به ویتامین ها توجه کنید و … . مطمئن باشید که سلامت جسم می تواند تأثیر زیادی روی سلامت روحی و شادابی شما داشته باشد.

حتماً بخوانید: افراد درونگرا اینگونه خوشحال می شوند

اندورفین هورمون شادی

ورزش کردن باعث آزاد شدن هورمون اندورفین می شود. ترشح این هورمون به طور طبیعی سبب شادتر شدن شما می شود. پس سعی کنید در برنامه زندگی خود به طور منظم یک ورزش را دنبال کنید. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می تواند فکر خوبی باشد.

مقابله با نشخوار فکری

یکی از عواملی که خوشحالی را از شما می گیرد نشخوار فکری است. سعی کنید نشخوار ذهنی در مورد احساسات خود را کنار بگذارید، زیرا این عادت شادی و خوشحالی را از شما دریغ می کند. به افکار خود آگاهی داشته باشید و حتماً به دنبال عواملی که سبب ناراحتی و استرس در شما می شود بگردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }