از گیاهان قاشقی خود اینگونه نگهداری کنیدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

نگهداری از گیاه قاشقی

یکی از گیاهانی که نگهداری آنها در آپارتمان ها بسیار ساده است و افراد با رعایت بعضی از مسائل ساده می توانند طبیعت سبز را وارد خانه خود کنند، گیاهان قاشقی است. در این مطلب ما به طور خیلی خلاصه از رازهای نگهداری از این گیاه زیبا را به شما گفته ایم.

آبیاری

حتماً هنگام نگهداری از گیاهان قاشقی اجازه بدهید فاصله بین دو آبیاری خاک خشک شود، زیرا این گیاه آب را در برگ های خود ذخیره می کند.

نور

گیاهان قاشقی به نور مستقیم و شدید اصلاً احتیاجی ندارند. بهتر است بدانید که مکان اصلی گیاهان قاشقی در جنگل های تاریک است، پس شما برای نگهداری این گیاه می توانید به مکان های کم نور تکیه کنید.

خاک

خاکی برای این گیاه خوب است که آب را از خود عبور دهد. مخلوط خاک هوموس، پرلیت، ماسه و خاکبرگ می توانید برای نگهداری این گیاه بسیار مناسب باشد.

کوددهی

برای نوع معولی این گیاهان از کود رشد گیاهان و هیومیک اسید استفاده کنید. برای نوع ابلق از کودهایی با پتاس بالا و هیومیک اسید استفاده کنید.

حتماً بخوانید: گیاه قاشقی؛ یک گیاه بسیار سازگار با خانه های آپارتمانی

قلمه زدن

از خوبی های گیاهان قاشقی این است که شما می توانید در هر فصلی از سال آنها را تکثیر کنید. برای این کار کافی است شما ساقه یا برگ گیاه را در آب یا خاک بگذارید و بعد از ریشه دادن آن را به گلدان منتقل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }