برای پهن شدن برگ گیاهان شما به نور و رطوبت نیاز داریدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

پهن شدن برگ گیاهان

اکثر صاحبان گیاهان پهن برگ مثل فیکوس الاستیکا، آلوکازیا آمازونیکا، فیلودندرون گلوریوزوم و … دوست دارند گیاهشان برگ های بزرگ و پهنی داشته باشد. راه کارهایی که در ادامه گفته شده می تواند برای صاحبان این نوع گیاهان مفید باشد.

حفظ رطوبت محیط

هرچه محیط نگهداری گیاه مرطوب باشد، برگ گیاه شما پهن تر می شود. شما می توانید گیاه خود را در یک مکان مرطوب نگه دارید یا می توانید از دستگاه بخور سرد کمک بگیرد. البته ساخت جزیره و مه پاشی از فاصله نیم متری می تواند برای پهن شدن سطح برگ گیاهان فکر خوبی باشد.

نور خوب

اگر گیاه خود را مقابل نور خوب و غیرمستقیم قرار دهید، مطمئن باشید بعد از مدتی برگ های گیاهتان پهن می شود. قرار دادن گیاه در کنار پنجره جنوبی خانه که با یک پرده نازک پوشیده شده است، می تواند بهترین نور برای پهن شدن برگ گیاهان باشد.

زهکشی

سعی کنید خاک بالای گلدان خود را به خوبی زهکشی کنید. این عمل می تواند در تهویه ریشه ها بسیار مؤثر واقع شود و گیاه آب و مواد مغذی را بهتر جذب کند.

استفاده از خاک غنی

استفاده از خاک های غنی برای گیاهان می تواند نقش زیادی در پهن شدن سطح برگ ها داشته باشد. برای این کار حتماً در ترکیب خاک گلدان خود از پرلیت، پیت ماس و کود ورمی کمپوست استفاده کنید. فراموش نکنید که ابتدای هر فصل به گیاه خود هیومیک اسید بدهید.

حتماً بخوانید: از فواید زغال برای گل و گیاه از بین بردن شته است

کودهی برگ ها

ترکیب کود جلبک دریایی با صابون محلول پاشی می تواند بهترین ترفند کودهی برگها باشد. این عمل می تواند جذب کود توسط روزنه های برگ ها را بیشتر و سطح آنها را پهن تر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }