نسل Z؛ نسلی که به نت معروف استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نسل Z

نسل Z یا نسلی که در سال های ۱۹۹۷_۲۰۱۳ به دنیا آمده اند. الان که ما داریم صحبت می کنیم این نسل در محدود سنی ۱۰ تا ۲۵ سال است و جالب تر این است که این نسل حدود ۲.۵ میلیارد از جمعیت جهان را تشکیل داده اند. طبیعتاً رفتار این نسل با نسل های دیگر به دلیل نت بسیار متفاوت است.

اما نسل Z چه ارتباطی با مسیر و پیشرفت شغلی دارد؟

نسل ها …

بیاییم از اینجا شروع کنیم که هر نسل در این جامعه نامی برای خود دارد.

  1. نسل B: نسلی که بعد از جنگ جهانی دوم متولد و با رفاه و امنیت اقتصادی خوبی مواجه شدند. در این نسل ما شاهد افزایش جمعیت بودیم و افراد زیادی از این نسل پولدار شدند. مثال های خوب این نسل آقایان بیل گیتس و وارن بافت است.
  2. نسل X: این نسل از زمانی که به دنیا آمد شاهد تغییرات زیادی بوده است. برای همین این افراد بسیار با تجربه و متکی به نفس هستند. حتماً می دانید که نسل Z فرزندان این نسل هستند.
  3. نسل Y: نسل هزاره یا نسل Y؛ نسلی که امروز با ابزارهای ارتباطی و هوشمندانه ارتباط خوبی دارد. جالب است بدانید که برخی از این نسل که براداران و خواهران نسل Z هستند در حوزه کسب و کارهای آنلاین فعالیت دارند.
  4. نسل Z: این نسل از زمانی که به دنیا آمده با ابزار دیجیتال آشنا شده و فعل حاضر اکثر کارهای خود را به صورت آنلاین و دیجیتال پیش می برد.

باهوش و تأثیرگذار

همانطور که گفته شد این نسل با تکنولوژی اخت پیدا کرده و نمی شود آن را به راحتی از اینترنت، لپ تاپ، گوشی و … جدا کرد. برای همین می شود گفت این نسل بسیار باهوش هستند و می توانند تأثیر زیادی در فروش محصولات بگذارند. به طور مثال امروزه ساخت فیلم هایی که خارج از واقعیت باشد، نمی تواند فروش خوبی را تجربه کند، زیرا نسل Z بسیار واقع بینانه عمل می کنند.

اهداف نسل Z

هدف اصلی این نسل ساخت یک جامعه بهتر است. در واقع این نسل به دنبال ساخت یک دایره امن برای خودش است.

ویژگی های نسل Z

  1. پایبند به اصول اخلاقی
  2. علاقه شدید به دنیای دیجیتال
  3. طرفدار خلاقیت و نوآوری
  4. واقع بین
  5. علاقه مند به مذاکره
  6. اهمیت دادن به باورها
  7. اعتقاد به اظهار نظر آزادانه
حتماً بخوانید: رازهای موفقیت در NFT چیست و چگونه می توانیم در آن پولدار شویم؟
در آخر

زمانی که شما در کسب و کار خود شناخت خوبی از نسل ها داشته باشید، طبیعتاً می توانید ارتباط خوبی با آنها برقرار کند. این برقراری ارتباط هست که می تواند شما را در کسب و کارتان موفق کند. حتماً در مسیر شغلی خود با زبان و لحن هر نسل آشنایی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }