مازراتی MC20 منصوری؛ یک نیزه دار فورج کاری شده توسط منصوریزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مازراتی MC20 منصوری

اینکه بیاییم برای مازراتی MC20 منصوری سرتیتر  طراحی ظاهری بزنیم و برای شروع مقدمه ای بنویسیم، کاملاً کاری اشتباه است. باید برای این خودرو از همین ابتدا مطلب در مورد طراحی ظاهری خودرو صحبت کنیم.

ما در این خودرو با حجم عظیمی از فیبرکربن با ورودی های هوای متعدد و بزرگ روبرو هستیم. در همین دماغه جلویی خودرو ما شاهد ورودی های هوای بزرگ هستیم که به چهره خودرو یک حالت کاملاً تهاجمی داده است. در کمی بالاتر یک کاپوت فیبرکربنی با یک لاین پرچ ایتالیا می بینیم که در کناره های آن و روی گلگیر خروجی های هوایی تعبیه شده است. خلاصه بگوییم تا چشم کار میکنه ورودی و خروجی های هوا در نمای جلویی چشم نوازی می کند.

مازراتی MC20 منصوریمیاییم به نمای کناری خودرو که بیشترین چیزی که چشم ها را به خود خیره می کند یک ورودی هوای بزرگ روی گلگیر عقب است که انگاری منصوری روی خروجی نسخه استاندارد مازراتی MC20  را پوشانده و با یک مینی فرز یک برش بزرگ روی گلگیر ایجاد کرده است. البته رینگ های ۱۰ پره منصوری با کلیپرهای ترمز زرد رنگ خود به جذابیت نمای جانبی افزوده است. اگر توجه داشته باشید رنگ زرد کلیپرهای ترمز با خطوط نازک زرد بدنه هماهنگی خوبی ایجاده کرده است.

در آخر به نمای عقب مازراتی MC20 منصوری می رویم که یک دیفیوزر دو طبقه ای فیبرکربنی به خوبی چشم نوازی می کند. نکته عطف نمای عقب چهار خروجی اگزوز است که سرهای آنها آدم را یاد تیربار می اندازد. البته که این بال عقب بزرگ خود جای تعجب دارد.

حتماً بخوانید: مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳؛ قوی ترین کوپه تاریخ مازراتی

در آخر هم به سراغ درب موتور می رویم که روی آن را ورودی و خروجی های هوای فیبرکربنی پوشانده است.

خلاصه بگوییم این خودرو فورج کاری شده نکات زیادی در بدنه خود دارد و می شود گفت تا حدودی تیونر منصوری جذاب تر از تیونر نوویتک و DMC است.

مازراتی MC20 منصوریکابین

کابین هم از ورود لاین پرچم ایتالیا، رنگ زرد و فیبر کربن به خوبی استقبال کرده است. البته که رنگ سفیدی که به صندلی ها، کمربندها، سقف، رودری ها، آفتاب گیرها و کنسول میانی نفوذ کرده دیوانه کننده است.

مازراتی MC20 منصوریمشخصات فنی

این خودرو در نسخه استاندارد با پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتن متر گشتاور گرفته است. اما منصوری از همین پیشرانه ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور گرفته است. قابل توجه شما عزیزان، منصوری قدرت بیشتری از دو تیونر قبلی از این پیشرانه گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }