علت ابتلا افراد به افسردگی فصل پاییز چیست؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

افسردگی فصل پاییز

یکی از افسردگی هایی که شانس ابتلا افراد به آن بالا است، افسردگی فصل پاییز است. معمولاً این نوع افسردگی به صورت مقطعی و معمولاً افراد دچار آن به طور سطحی به آن مبتلا می شوند. اما افراد باید توجه کنند اگر به این نوع افسردگی مبتلا شده اند باید پیشگیری های لازم را انجام دهند تا احتمال ابتلا به افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهند.

یک توضیح کلی …

بیاییم یکی توضیح کلی در مورد این نوع افسردگی بگوییم. افسردگی فصل پاییز را یک اختلال عاطفی می شناسند و معمولاً بین افراد جامعه رایج است. با شروع فصول سرد به خصوص اوایل پاییز و زمستان برخی افراد آن انرژی قبلی خود را از دست می دهند و به نوعی فردی بدخلق می شوند. اما یک سؤال پیش می آید؟

عامل این نوع افسردگی چیست؟

عامل اصلی این نوع افسردگی را کوتاه شدن روزها و کمتر شدن نور خورشید می دانند. در واقع در این زمان ها عدم تعادل شیمیایی در مغز به خاطر نور خورشید می تواند ما را به افسردگی مبتلا کند.

جالب است بدانید که کاهش نور خورشید می تواند بر انتقال دهنده های عصبی چون سروتونین تأثیر بگذارد. این اتفاق سبب تغییر در خلق و خوی ما می شود.

حتماً بخوانید: علائم افسردگی فصلی چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

از استوا دور نباشید!!!

متخصصان بر این باور هستند افرادی که از خط استوا دور هستند احتمال اینکه به افسردگی فصل پاییز مبتلا شوند بیشتر از کسانی است که نزدیک خط استوا هستند. به طور مثال احتمال مبتلا به افسردگی در شهرهای شمالی کشور بیشتر از شهرهای جنوبی کشور است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }