با انواع سرلاک برند Nestle آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سرلاک برای شیرخوار

حدوداً از شش ماهگی به بعد شیر مادر نمی تواند به تنهایی برای تغذیه نوزاد کافی باشد، برای همین مادران در این دوران به سراغ یک غذای کمکی به نام سرلاک می روند. همانطور که می دانید سرلاک برند غلات فوری است که توسط شرکت Nestle تولید می شود. این شرکت برای سنین مختلف سرلاک تولید می کند.

سرلاک برنج

طبیعتاً اولین آشنایی مادران با سرلاک برنج آغاز می شود. در واقع مادران از شش ماهی به بعد باید برای تکمیل تغذیه نوزاد خود به سراغ این سرلاک بیایند.

سرلاک برنج تقریباً هیچ حساسیتی در نوزاد ایجاد نمی کند و خیلی راحت قابل هضم است و برای وزن گیری نوزاد تغذیه بسیار خوبی می تواند باشد. اگر از پزشک خود مشورت بگیرید حتماً به شما توصیه می کند که از سرلاک برنج به عنوان یک غذای جامد به مدت چند هفته استفاده کنید تا سیستم گوارشی نوزاد شما کم کم برای هضم مواد غذایی دیگر آمادگی پیدا کند.

سرلاک جو

به سراغ هفت ماهگی به بعد نوزاد شما می رویم. معمولاً از هفت ماهگی به بعد سرلاک جو تغذیه خوبی برای نوزاد است. البته باید توجه داشته باشید که امکان دارد نوزاد شما به جو حساسیت داشته باشد، پس بهتر است از در ابتدای استفاده از سرلاک جو از مقدار کم شروع کنید و در صورت دیده نشدن علائم حساسیت در کودک به تدریخ میزان مصرفی را افزایش دهید.

سرلاک برنجسرلاک گندم

از یک سالگی به بعد بهتر است برای تغذیه نوزاد از سرلاک گندم استفاده شود. البته توجه داشته باشید که گندم برخلاف برنج نباید به عنوان اولین غذای جامد مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است قبل از استفاده از سرلاک گندم سیستم گوارشی کودک خود را با میوه، سبزیجات و دیگر سرلاک های آماده کنید.

اگر نگران حساسیت کودک خود به گلوتین موجود در گندم هستید، بهتر است در اینباره از پزشک مورد نظر مشورت بگیرید.

حتماً بخوانید: خوردن چه نوع مواد غذایی در دوران شیردهی ممنوع است؟

سرلاک چند غله چند میوه

زمانی به سراغ این سرلاک می روید که نوزاد شما از انواع طعم های سرلاک به طور جداگانه تغذیه کرده است و برای او مشکل خاصی مثل آلرژی و حساسیت پیش نیامده باشد. سرلاک چند غله چند میوه می تواند برای نوزاد شما بسیار مقوی باشد.

حتماً بخوانید: مادر تا زمانی که به نوازد خود شیر می دهد پریود نمی شود

سرلاک سه غله

استفاده از سرلاک سه غله از ۱۲ ماهگی به بعد مجاز است. در ترکیب این سرلاک مواد مغذی چون روی، آهن، ویتامین آ، ویتامین ث، کلسیم، بیفیدوس و … وجود دارد. در تولید سرلاک سه غله از هیچ ماده نگهدارنده و رنگ های مصنوعی استفاده نشده است و استفاده از آن می تواند برای تقویت سیستم دفاعی طبیعی کودک بسیار مؤثر واقع شود.

توجه کنید
  1. استفاده از محصولاتی که در ترکیب خود عسل دارند تا یک سالگی ممنوع است.
  2. به نشانه های حساسیت و آلرژی توجه زیادی داشته باشید و در صورت مشاهده علائمی چون جوش های ریز، مشکلات گوارشی، التهابات پوستی و … حتماً به پزشک مورد نظر مراجعه کنید.
  3. قبل از تغذیه کودک با غذاهای جامد و سرلاک حتماً از پزشک مورد نظر مشورت بگیرید.
هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }