بهترین روش برای ترک سیگار چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ترک سیگار

نمی خواهیم دروغ بگوییم؛ ترک سیگار مطمئناً یکی از کارهای سخت برای افراد است، اما توجه داشته باشید که غیرممکن نیست. به احتمال زیاد اکثر افرادی که قصد ترک سیگار دارند چند بار تلاش ناموفق داشته اند، اما خیلی ها هستند ناامید نشده اند و بالاخره موفق شده اند سیگار را از زندگی خود حذف کنند.

ببینید شما باید در این مسیر به مواردی که سبب ناموفقیت شما می شود توجه زیادی داشته باشید تا در تلاش بعدی به فکر راه کار برای آن موارد باشید.

واقعیت این است که سیگار کشیدن هم اعتیاد جسمی دارد و هم اعتیاد روانی. پس حتماً در این مسیر از یک روانشناس کمک بگیرد.

تاریخی مشخص کنید

اولین قدم در ترک سیگار مشخص کردن تاریخی طی یک الی دو هفته آینده است. البته باید ببینید که شما در چه زمانی آرامش و فرصت فکری بیشتری دارید.

دفترچه ای بیاورید و تاریخ مشخص شده را درون آن یادداشت کنید.

دلیل شما برای ترک چیست؟

به دنبال دلایل قوی برای ترک باشید. به طور مثال بعضی از افراد ناباروری را از دلایل ترک سیگار می دادنند یا بعضی افراد به فکر یک زندگی سالم هستند.

در دفترچه دلایل خود را یادداشت کنید.

به دنبال محرک ها باشید

من بعد از غذا دوست دارم یک سیگار بکشم، من عادت دارم با نوشیدنی هایی مثل قهوه یک نخ سیگار بکشم، فکر می کنم سیگار بهم کمک می کنه که بیشتر درس بخونم و … بسیاری از این محرک ها که برای هر فرد متفاوت است.

به دنبال راه های جایگزین برای محرک های خود باشید.

ترک سیگاربا هوس سیگار مبارزه کنید

ببینید در زمان هایی که هوس سیگار کشیدن می کنید چه چیزهایی می تواند شما را از کارتان باز دارد. به طور مثال بعضی افرد ۱۰ تنفس عمیق را یک راه کار خوب می دانند. بعضی ها هم نوشیدن یک لیوان آب را راه حلی می دانند.

چه چیزهایی شما را به یاد سیگار می اندازد؟

هر چیزی که سبب می شود شما به فکر سیگار کشیدن بیفتید از اطراف خود حذف کنید. لباس هایی که بوی سیگار می دهند، فندک، زیر سیگاری و … از مواردی هستند که باید از شما دور بمانند.

حتماً بخوانید: اگر این علائم را دارید احتمالاً به ماری جوانا اعتیاد پیدا کرده اید

به فکر نیکوتین باشید

مطمئناً حذف ناگهانی نیکوتین می تواند سبب سردرد و بی حوصلگی شما شود. پس به فکر یک جایگزین خوب باشید. آدامس ها و قرص های نیکوتین می تواند به شما در این مسیر کمک خوبی کند.

دوستان سیگاری

در هفته های اول ترک سیگار بهتر است از دوستان سیگاری خود دور باشید. سعی کنید در این دوران از دوستان غیرسیگاری خود بخواهید که تشویقتان به ترک سیگار کنند.

کمک از یک روانشناس

دلیل شما را برای سیگار کشیدن نمی دانیم، ولی مطمئن باشید که ترک سیگار در چند هفته اول سبب اضطراب در شما می شود. پس بهتر است در این مسیر از یک روانشناس کمک بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }