با این باورهای اشتباه در مورد سوگواری خداحافظی کنیدزمان مطالعه : ۱ دقیقه

سوگواری

قبل از اینکه این مطلب را بخوانید کمی به تجربه خود از دوران سوگواری فکر کنید. آیا فکر نمی کنید ماهیت سوگ نوسانی است؟

با گذشت زمان حالمان بهتر می شود

از باورهای اشتباه در مورد سوگ این است که افراد فکر می کنند با گذشت زمان هر روز حالشان بهتر از دیروز می شود.  باید بگوییم سوگواری یک مسیر صاف را طی نمی کند، بلکه بالا و پایین دارد. در واقع امکان دارد شما چند روز حس کنید حالتان خیلی بهتر از قبل شده، اما بعد از گذشت مدتی دوباره حالتان بد شود.

خوشحال بودن معنی …

عده ای فکر می کنند که اگر به خوشحالی برسند، یعنی شرایط را پذیرفته اند. این موضوع هم همانند پاراگراف بالا ماهیت نوسانی مرگ را نشان می دهد. اینکه شما به طور عجیبی خوشحال شوید به این معنی نیست که شرایط را پذیرفته اید و دیگر غمی را تجربه نمی کنید.

سوگواریتاریخی مشخص نکنید

نمی شود تاریخی مشخص کرد که شما سوگ را پذیرفته اید و می خواهید به زندگی عادی بگردید. پس اینکه افراد می گویند: دیگر ما تا فلان تاریخ حالمان خوب می شود و به زندگی عادی برمی گردیم کاملاً اشتباه است.

حتماً بخوانید: چگونه به فرد سوگوار کمک کنیم تا حال آن بهبود یابد؟

درد و دل کردن

از باورهای اشتباه در مورد سوگ این است که افراد فکر می کنند نباید در مورد اتفاقی که افتاده است با دیگران صحبت کنند. شما باید با دیگران صحبت کنید در غیر اینصورت احساس تنهایی و دلسردی شما را آزار خواهد داد.

ما باهم فرق داریم

مراحل سوگواری برای هر فردی متفاوت است و نمی شود گفت افراد همانند یکدیگر مراحل سوگ را به یک اندازه تجربه می کنند. پس هیچ وقت فردی که در سوگواری است با افراد دیگر مقایسه نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }