با توجه به این موارد زایمان راحت تری داشته باشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

زایمان راحت تر

از سؤالات رایج مادرها در دوران بارداری این است که چگونه زایمان راحت تری داشته باشیم؟ اول از همه بهتر است به سخنان و تجربه های منفی دیگران توجه زیادی نداشته باشید و خود را از استرس دور نگه دارید. در مرحله بعد هم آگاهی خوبی از شرایط خود و مراحل زایمان داشته باشید.

وزن نرمال داشته باشید

خانم های که قبل از اقدام به بارداری وزن نرمالی دارند زایمان راحت تری را تجربه می کنند. البته که در خود دوران بارداری هم باید مادران به وزن خود توجه داشته و مراقب اضافه وزن باشند.

ورزش کنید

با پزشک خود در مورد ورزش کردن مشورت کنید. اگر برایتان ورزش کردن مقدور بود، حتماً در طول بارداری تحرک داشته باشید.

زایمان راحت ترآگاهی از مراحل زایمان

بسیاری از مادران به دلیل نداشتن آگاهی کامل از مراحل زایمان با شنیدن تجربه های منفی برخی افراد از زایمان استرس می گیرند و این موضوع سبب می شود آنها زایمان راحتی را تجربه نکنند.

در چه بیمارستانی می خواهید اقدام به زایمان کنید؟

حتماً قبل رسیدن زمان زایمان به این سؤال پاسخ دهید. رعایت این موضوع سبب می شود شما هنگام شروع دردهای زایمان سردرگم نباشید.

حتماً بخوانید: علائم و عوارض کم خونی بعد از زایمان چیست؟

کاهش درد زایمان

حتماً در دوران بارداری با تکنیک های کاهش درد زایمان آشنا شوید. به طور مثال ماساژ و دوش آب گرم یا تکنیک های تنفسی مخصوص می تواند به کاهش درد زایمان شما کمک کند.

زمان شروع درد

هیچ فکر نکنید در زمان شروع دردهای زایمان بی تحرک باشید بهتر است. بیستید، زانو بزنید، چمباتمه بزنید و … . استرس نداشتن و توجه به این موارد می تواند زایمان شما را راحت تر کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }