برای زیبا دیده شدن موی فر خود باید چی کار کنیم؟ + مراقبت از موی فرزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مراقبت از موی فر

هر نوع مویی برای اینکه زیبا به نظر برسد احتیاج به مراقبت هایی دارد. ما در این مطلب به مراقبت از موی فر پرداخته ایم و به مسائلی اشاره کرده ایم که می تواند هم برای سلامت مو و هم برای زیبایی موی فر مفید باشد.

مراقبت از موی فرالکل و سولفات

اگر موی فر داشته باشید حتماً متوجه شده اید که محصولات بهداشتی و مراقبتی موی فر فاقد الکل و سولفات هستند. الکل و سولفات از آن دسته مواد شیمیایی هستند که سبب خشک شدن مو می شوند. پس حتماً قبل از خرید محصولات بهداشتی مواد تشکیل دهنده محصول مورد نظر را بخوانید.

با این اوصاف استفاده از موس و اسپری مو ممنوع است. این دست از محصولات در ترکیب خود الکل دارند. بهتر است برای گرفتن وزی مو از دیگر محصولات مثل سرم مو، ژل یا کرم استفاده کنید. حتماً هم می دانید که از این محصولات زمانی استفاده می کنند که مو هنوز خیس است و رطوبت کافی دارد.

شستشوی موی سر

موی فر زیاد نیاز به شامپوی روزانه ندارد برای همین توصیه می شود افراد در هفته دو بار موی خود را شامپو کنند. شستشوی روزانه با شامپو می تواند سبب خشکی موها شود و چربی طبیعی مو را از بین می رود.

سشوار کردن مو

قبل از سشوار کشیدن حتماً موهای خود را با روغن و کرم های مخصوص مرطوب کنید. بعد سری دیفیوزر سشوار را بگذارید و موهای خود را با شدت کم سشوار کنید. توجه داشته باشید سری معمولی سشوار می تواند موهای فر را وز کند.

مراقبت از موی فرشانه زدن مو

همیشه از پایین به بالا موی خود را شانه بزنید. شانه زدن از ریشه مو علاوه بر دردی که ایجاد می کند، سبب شکسته شدن تارهای مو می شود. یادتان نرود که برای باز کردن موهای خود از انگشتان تان استفاده کنید.

توجه داشته باشید برای شانه زدن مو از شانه های دانه درشت استفاده کنید و هیچ وقت موی خیس را شانه نزید.

حتماً بخوانید: موی فر اگر به طرز صحیحی مراقبت شود، می تواند زیباترین موی دنیا باشد

رطوبت مو

یکی از راه های مراقبت از موی فر حفظ رطوبت آن است. سعی کنید از روغن های طبیعی برای کمی چرب کردن موی خود استفاده کنید. به طور مثال هفته ای یکبار ماساژ دادن مو با روغن نارگیل می تواند چربی لازم برای حلقه های موی شما را تأمین کند. استفاده از نرم کننده بعد از هر بار شستشو هم فکر بدی نمی باشد.

خشک کردن مو

شما برای خشک کردن موی فر احتیاجی به کشیدن حوله با شدت ندارید. کافی است آب موی خود را با یک پارچه پنبه ای بگیرید بعد صبر کنید تا موها در هوای آزاد به آرامی خشک شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }