تعریف معماران بزرگ از معماری پایدار چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

معماری پایدار

توسعه پایدار نوعی از توسعه می باشد که با بهبود کیفیت زندگی انسان در چارچوب ظرفیت اکو سیستم های حامی مواجه است و به تعریف ساده تر و فرایندگرا: توسعه ای است که سلامت انسان و نظام های اکولوژی را در بلند مدت بهبود بخشد.

هدف اصلی توسعه پایدار، تأمین نیازهای اساسی، بهبود و ارتقا سطح زندگی برای همه، حفظ و اداره بهتر اکو سیستم ها و آینده ای امن تر و سعادتمندتر ذکر شده است.

اما اینجا یک سؤال مطرح می شود و آن این است که تعریف معماران بزرگ از طراحی پایدار چیست و پایداری چگونه در نوع معماری آنها تبلور یافته است؟

معماری پایدارریچارد راجرز

نوعی طراحی است که قصد دارد به نیازهای امروز بدون آسیب رساندن به منابع نسل های آینده پاسخ دهد. نکات کلیدی در این طراحی انرژی مصرفی کم، انعطاف پذیری بالا و بازدهی بالا در استفاده از منابع می باشد.

کن یانگ

نوعی از طراحی است که در طول چرخه حیات خویش با سیستم های اکولوژیکی کره زمین هماهنگی دارد. در این نوع طراحی مصالح ساختمانی و انرژی مصرفی به گونه ای مورد استفاده قرار می گیرند که کمترین تأثیر منفی روی محیط زیست را با کمترین اتلاف منابع داشته باشند.

یان کاپلیکی

اصلی ترین نکته در طراحی پایدار انتخاب مصالح و عملکرد یک ساختمان در حال ساخت است. هرچه مصالح کمتری استفاده شود، ساختمان پایدارتر است و منابع انرژی کمتری برای ساخت آن استفاده شده است.

معماری پایدارنورمن فاستر

طراحی پایدار یعنی حداکثر کارایی با حداقل ابزار. پایدار همان معماری خوب است؛ هرچه کیفیت معماری (کیفیت تفکر، ایده ها و همینطور مصالح) بالاتر باشد، ساختمان عمر طولانی تری خواهد داشت و پایدارتر خواهد بود.

حتماً بخوانید: لوکوربوزیه؛ معماری که برای طراح های خود اصلی و منطقی تعریف کرده بود

توماس هرتزوگ

در وضعیتی که ۵۰ درصد انرژی در اروپا در بخش ساختمان و ۲۵ درصد آن در حمل و نقل مصرف می شود که در واقع تحت تأثیر طراحی شهری می باشد؛ طراحی پایدار می تواند رویکردی تعریفی شود که سعی دارد حتی الامکان از منابع طبیعی مان با استفاده از انواع تجدید پذیری انرژی به ویژه انرژی خورشیدی محافظت کند.

توجه

این مطلبی که شما در مورد معماری پایدار مطالعه کردید از کتاب انسان طبیعت معماری مهندس بابک داریوش نوشته شده است. اگر معمار هستید یا به معماری علاقه دارید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید. این کتاب از آن دست کتاب های معماری است که در دانشگاه ها مورد توجه بسیاری از اساتید قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }