گردنبند هرینگبون؛ یک جواهر که از مصر باستان آمده استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

گردنبند هرینگبون

میریم به مصر باستان که گردنبند هرینگبون برای اولین بار آنجا دیده شده و به نوعی از مصر به نقاط دیگر جهان رفته است. جالب است بدانید که این نوع گردنبند نه تنها در صنعت جواهر سازی، بلکه در صنعت نساجی هم کاربرد داشته است.

بافت و شکل این نوع گردنبند تشابه زیادی به ستون فقرات شاه ماهی دارد برای همین نام آن را هرینگبون گذاشته اند.

ساخت آن به چه صورت است؟

اول از همه این جواهر از طلای زرد، سفید و نقره درست می شود. حال جواهرسازان این فلزات گران قیمت را به صورت مسطح، کوتاه و موازی کنار یکدیگر قرار می دهند تا به یک الگوی جناغی برسند. معمولاً این نوع گردنبندها دارای دو یا چند ردیف از حلقه های به هم پیوسته هستند.

گردنبند هرینگبونهرینگبون چه شکلی است؟

اگر در جواهر فروشی ها یا تصاویر مشاهده کرده باشید حتماً متوجه شده اید که این جواهر ظاهری صاف، مسطح و پهن دارد و به راحتی روی گردن افراد می نشیند. طبیعتاً این نوع جواهر به دلیل ظاهر پهنی که دارد درخشندگی خوبی روی گردن افراد ایجاد می کند.

معمولاً افراد نوع متداول این گردنبند را که تک رشته ای است، می اندازند. اما طی زمان با تغییرات به وجود آمده ما شاهد شکل و انواع مختلفی از این نوع جواهر هستیم. به طور مثال بعضی آنها به صورت دو رشته درهم پیچیده شده اند یا آویزی به آنها متصل شده است.

حرف از آویز شد؛ بهتر است بدانید که این گردنبند را با آویز نمی اندازند. اگر توجه کرده باشید آویز سنگینی می کند و در گردنبند خم ایجاد می کند و آن حالت صاف و مسطح دیگر دیده نمی شود.

حتماً بخوانید: هرمس یک برند خانوادگی و ابرلوکس فرانسوی است

ست کردن

همانطور که متوجه شدید این گردنبند به صورت تکی زیبا است، اما خب بعضی ها ترجیح می دهند این گردنبند را با دیگر جواهرهای خود بیاندازند. این افراد توجه داشته باشند که هرینگبون باید بالاتر از گردنبندهای دیگر قرار بگیرد و دیگر گردنبندهای نباید پهن تر از هرینگبون باشند.

بهتر است زمانی که این جواهر می اندازید از بلوز و پیراهن های ابریشمی استفاده کنید.

حتماً بخوانید: با ساعت های ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری برندهای ORIS ،TAG HEUER ،LONGINES و Frederique constant آشنا شوید

نگهداری

بافت این نوع جواهر بسیار ظریف است و متأسفانه در صورت آسیب دیدن خیلی سخت تعمیر می شود و در صورت تعمیر همانند قبل نخواهد شد. پس بهتر است در شرایط خاصی از این جواهر استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }