تویوتا کراون ۲۰۲۳؛ از لوکس های کمپانی تویوتا با قیمت ۵۴ هزار دلارزمان مطالعه : ۳ دقیقه

تویوتا کراون ۲۰۲۳

قدیما که کمپانی لکسوس نبود بار تولید خودروهای لوکس بر دوش خود تویوتا بود. آن موقع تویوتا کراون و تویوتا سنچوری جزء بهترین خودروهای تویوتا بودند و اکثر افرادی که از این دو خودرو استفاده می کردند عموماً جزء قشر خاصی از جامعه بودند.

اما از سال ۱۹۸۹ که کمپانی لکسوس تأسیس شد کم کم تویوتا کراون از یادها رفت. البته که تا به امروز تولید کراون هنوز متوقف نشده و در مدل های سدان و استیشن به فروش می رسیده است. امروز ما به سراغ آخرین نسل یعنی نسل ۱۶ کراون رفته ایم که حالت بدنه آن ترکیبی از سدان کوپه و کراس اوور است.

تویوتا کراون 2023طراحی ظاهری

کمپانی تویوتا از آن دست خودروسازانی است که به طراحی های ساختار شکن علاقه زیادی دارد. خب ما هم به این جریان در صنعت خودرویی تویوتا عادت کرده ایم و برایمان زیاد عجیب نمی آید که نسل جدید کراون تفاوت زیادی با دیگر محصولات تویوتا دارد. ما سر رونمایی نسل چهارم پریوس یا C-HR ورزیده شدیم!!

بیایید کمی وارد جزئیات طراحی کراون ۲۰۲۳ شویم. این خودرو ژاپنی است؛ منظورمان این است که این خودرو کاملاً ژاپنی است. در واقع نه تنها خط مونتاژ این مدل در ژاپن است، بلکه طراحان اصلی آن هم ژاپنی هستند.

زمانی که به این خودرو نگاه می کنیم، ذهنمان می گوید این خودرو برای تمامی افراد کره زمین نیست. ظاهراً تویوتا روی بازار هدف خاصی تمرکز کرده است. شما خودتان فکر نمی کنید که خودرو شباهت کمی به محصول لوسید ایر دارد. حتی چرخ های ۱۹ و ۲۱ اینچی این خودرو ترکیب سیاه و نقره ای دارد.

یک موردی که در طراحی تویوتا کراون ۲۰۲۳ نسخه پلاتینیوم ما را مجذوب می کنند، ادوات سیاه رنگی است که از نمای جلویی تا صندوق عقب را پوشانده است.

تویوتا کراون 2023کابین

اعداد اعلامی از سوی کمپانی این نوید را می دهد که سرنشینان راحتی همچون آوالون را در کراون حس خواهند کرد. به طور مثال فضای صندوق عقب کراون ۴۳۰ لیتر است و فضای صندوق عقب آوالون ۴۵۵ لیتر است. نکته مهم این است که صندلی های کراون برخلاف آوالون جمع می شوند و فضای بیشتری را به مشتری خود می دهد.

میاییم به سراغ داشبورد این خودرو که دو تا نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روی آن نصب شده است. یکی از نمایشگرها که برای اطلاعات_سرگرمی است و دیگری پشت فرمان راننده قرار می گیرد. طبق گفته ها نمایشگرها عملکرد بهتری نسبت به دیگر محصولات تویوتا دارند.

به طور کل ما شاهد ادوات داخلی نسبتاً لوکس هستیم که می شود این نوع متریال را در محصولات آلمانی مشاهده کرد. اما یک نکته در مورد رنگ چرم صندلی و پوشش کابین این است که شما حق انتخاب زیادی ندارید و فقط می توانید در رنگ های سیاه، خاکستری و کرم روشن سفارش دهید.  البته در نسخه پلاتینیوم شما شاهد جزئیات طلایی رنگ در کابین هستید.

تویوتا کراون 2023مشخصات فنی کراون ۲۰۲۳

کراون در سه مدل با پشرانه هیبریدی و سیستم دو دیفرانسیل به بازار عرضه خواهد شد. جعبه دنده نسخه ی پایه CVT و نسخه پلاتینیوم ۶ سرعته اتوماتیک است.

در نسخه پایه یک پیشرانه توربوشارژ بنزینی ۲.۵ لیتری با دو موتور برقی داریم که مجموع قدرت های آن ۲۳۶ اسب بخار است. دو نسخه دیگر که معروف به پلاتینیوم هستند هر کدام به ترتیب ۲۶۴ و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند. قوی نسخه این خودرو که ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند صفر تا صد را در زمان ۵.۷ می زند. جالب است بدانید که در نسخه پایه این زمان به ۷.۵ ثانیه می رسد.

حتماً بخوانید: فراری پوروسانگوئه؛ خودروی اسپرت بلند قامت چهار در مارانلویی ها

خرید

برای خرید نسخه پایه این خودرو باید ۴۲ هزار دلار هزینه کنید. اما اگر دوست دارید نسخه پلاتینیوم کراون را بخرید باید حدود ۵۴ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }