بنتلی بنتایگا EWB؛ مجلل ترین بنتایگا تا به امروززمان مطالعه : ۳ دقیقه

بنتلی بنتایگا EWB

کم کم در دهه ی گذشته اکثر خودروسازان معروف جهان از خودروهای کراس اوور خود رونمایی و به بازار عرضه کرده اند. اگر به یاد داشته باشید سال ۲۰۱۵ بنتلی از اولین و فعل حاضر آخرین شاسی بلند خود رونمایی کرد. از آن سال به بعد این خودرو شاهد بروزرسانی های زیادی بوده و می شود گفت تا الان در حال تکامل یافتن بوده است.

امروز با گذشت حدود ۷ سال از رونمایی بنتلی بنتایگا ما شاهد عرضه مدل EWB به بازار هستیم. این مدل بهترین نسخه بنتایگا است و می شود آن را جزء لوکس ترین کراس اوورهای دنیا دانست.

بیایید کمی قبل از اینکه وارد جزئیات بشویم به طور کاملاً خلاصه با بنتلی بنتایگا EWB آشنا شویم. با اینکه پشت فرمان این خودرو ما شاهد یک خودروی کاملاً خاص هستیم، اما امروز بیشتر تمرکز بنتلی روی سرنشینان عقب خودرو بوده است. راحت بگوییم این بنتایگا درازترین بنتایگا تولید شده از سوی بنتلی است. در واقع در این خودرو بحث سر طول خودرو و لاکچری بودن ردیف عقب خودرو است. جالب است بدانید که این خودرو طول بیشتری نسبت به رقبای خود یعنی رولزرویس کولینان و رنجروور دارد. بیایید راحت تر صحبت کنیم؛ این خودرو تا حدودی جانشین مولسان لوکس بنتلی است.

بنتلی بنتایگا EWBطراحی ظاهری

داستان از جایی شروع می شود که بنتلی روی ستون B این خودرو زوم کرده است. در واقع این خودرو ۱۸۰ میلی متر طول بیشتری نسبت نسخه ی استاندارد که همه ی آن روی ستون B و ردیف عقب اعمال شده است. این تغییر ظاهری و کشیده شدن سبب شده که ظاهر بنتایگا EWB نسبت به نسخه استاندارد زیباتر به نظر برسد.

بنتلی بنتایگا EWBکابین

طبق گفته ها این محصول بنتلی جزء بالاترین محصول این برند قرار دارد و مناسب اشخاصی هست که به دنبال مجلل ترین خودروی بنتلی هستند.

به ردیف عقب این خودرو می رویم که بنتلی برای آن سه ترکیب کاملاً متفاوت مد نظر دیده است. این سه ترکیب شامل یک صندلی نیمکتی سه نفره استاندارد، ترکیب ۲+۱ با یک صندلی صندلی کوچک میانی و در آخر دو صندلی باشکوه هواپیمایی می شود. در مورد صندلی های هواپیمایی باید بگوییم این صندلی ها قابلیت خواباندن پشتی تا ۴۰ درجه دارند و دارای تنظیم ۲۲ جهته هستند. همچنین می توانید همانند دیگر خودروهای لوکس مثل اتاق هفت و اس کلاس صندلی سمت شاگرد را جلو دهید تا یک زیر پای اضافی برای سرنشین عقب فراهم شود.

بنتایگا EWB برای آرامش بیشتر کابین خود از متخصصان مغز و اعصاب کمک گرفته است. پس مطمئناً سرنشینان در کابینی بسیار آرام سکون پیدا می کنند. از دیگر امکانات صندلی های ردیف عقب هم می توان به تنظیم خودکار دمای گرمکن و سردکن و تنظیم شکل صندلی ها اشاره کرد.

بنتلی بنتایگا EWBشما می توانید همانند محصولات رولزرویس بدون دراز کردن دست و فقط با لمس دکمه ای درهای خودرو را ببندید. این دکمه روی کنسول مرکزی قرار دارد که به یک نمایشگر کوچک قابل جا به جایی مجهز شده است. شما می توانید با این نمایشگر صندلی ها، سیستم صوتی، سیستم تهویه و … کنترل کنید.

در آخر هم به سقف پانورامای این خودرو اشاره می کنیم که تغییر مکان داده و نمای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.

بنتلی بنتایگا EWBمشخصات فنی

قلب تپنده این خودرو را یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو تشکیل داده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

به خاطر تغییراتی که در نسخه EWB به وجود آمده شما گاهی اوقات در پیچ ها احساس می کنید داخل بنتلی کانتیننتال GT نشسته اید و با اطمینان خاطر می توانید با سرعت بالا به پیچ ها ورود کنید. در واقع بنتایگا EWB به صورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز است. این سیستم کمک می کند در سرعت های پایین مانور پذیری خوبی داشته باشد و در سرعت های زیاد به افزایش پایداری خودرو کمک خوبی کند.

حتماً بخوانید: بنتلی فلایینگ اسپر اسپید؛ قوی ترین سدان تاریخ بنتلی و آخرین v12

خرید

اگر قصد دارید بلند قامت بنتلی را با صندلی های عقب لوکس و مجلل خریداری کنید باید حدود ۲۱۲ هزار پوند هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }