آلپینا XB7 2023؛ یک خودروی ۱۴۶ هزار دلاری با قدرت ۶۳۰ اسب بخارزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آلپینا XB7 2023

امروزه ما شاهد این هستیم که در کنار خودروسازان بزرگ جهان کمپانی هایی حاضر شده اند که محصولات استاندارد خودروسازان را ارتقا بدهند. اگر کمی با صنعت باواریایی ها آشنا باشید حتماً نام های آلپینا و ام پرفورمنس را شنیده اید. این دو کمپانی آمده اند که خودروهای بی ام و را ارتقا ببخشند و آنها را تبدیل به یک خودروی افسانه ای پرقدرت کنند.

امروز ما به سراغ یکی از این محصولات ارتقا یافته به نام آلپینا XB7 2023 رفته ایم.

آلپینا XB7 2023طراحی ظاهری

از آن زمانی که بی ام و سهام آلپینا را خرید ما شاهد متنوع شدن محصولات کمپانی آلپینا شده ایم. اگر به گذشته برگردیم بیشتر مدل های سری ۷ و ۵ بی ام و مورد توجه آلپینا بوده است و ما کمتر می شد دیگر محصولات بی ام و را مشاهده کنیم. خوشبختانه دوباره این کمپانی روی غول پیکر بی ام و دست گذاشته است و آن را با کد XB7 به بازار عرضه کرده است.

در بخش طراحی آلپینا زیاد خودرو را از اصالت و نسخه ی استاندارد خود دور نمی کند و سعی دارد بیشتر روی مشخصات فنی تمرکز داشته باشد. خوشبختانه یا شوربختانه آلپینا زیاد به چهره بی ام و X7 دست نزده و حدوداً با تغییرات جزئی مثل تعویض سراگزوزها، قرار دادن دیفیوزر و تولید رینگ های جدید به این جریان خاتمه داده است.

آلپینا XB7 2023کابین

اول از همه هر چه نشان M و M60i بوده تبدیل شده به نشان زیبای XB7. دوم می رسیم به لوکس گرایی آلپینا که در سردنده و موس کریستالی و استفاده از یک تریم چرم قابل مشاهده است.

اما اگر از این تغییرات ظاهری نسبتاً آشنا گذر کنیم به مشخصات کلی کابین XB7 می رسیم. آلپینا XB7 همانند X7 M60i با ۴ یا ۶ صندلی تولید می شود و در بخش داشبورد و کنسول میانی هم ما شاهد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای راننده و ۱۴.۹ برای سیستم اطلاعات_سرگرمی هستیم.

آلپینا XB7 2023مشخصات فنی

می رسیم به زیباترین بخش این خودرو که به پیشرانه S68 بی ام و مجهز شده است. این موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر هیبرید ملایم ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه که تمام قوای خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می کند در زمان ۳.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

حتماً بخوانید: بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه؛ بی ام و M8 کامپتیشن تکامل یافته

خرید

اگر لوکس گرایی و قدرت مدل X7 M60i شما را ارضا نمی کند و می خواهید بلند قامت بی ام و را در بهترین شرایط سوار شوید باید حدود ۴۲ هزار دلار بیشتر هزینه کنید تا آلپینا XB7 را با قیمت ۱۴۶ هزار دلار خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }