خانم ها بعد از زایمان طبیعی اینگونه از واژن خود مراقبت کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مراقبت از واژن بعد از زایمان طبیعی

خانم هایی خوشبختانه از روش زایمان طبیعی نوزاد خود را متولد می کنند عموماً بعد از زایمان واژن آنها دچار تغییراتی از جمله پارگی، ورم، شل شدن، خشکی و … می شود. معمولاً این تغییرات باعث احساس درد و سوزش در آن ناحیه می شود، اما خانم ها می توانند با مراقبت هایی تمامی این مشکلات را حل کنند.

استفاده پک سرد

مادران می توانند برای کاهش درد و سوزش ناحیه واژن از پک سرد یا یخ استفاده کنند. مقداری یخ را در یک پارچه نازک قرار دهید یا یک پک سرد خریداری کنید و به مدت یک ربع در ناحیه التهاب یافته بگذارید. شما می توانید از این روش بسته به شرایط خود چند بار در روز برای کاهش درد بهره ببرید.

از روغن های ضد درد استفاده کنید

روغن های ضد درد و ضد عفونی کننده مثل بابونه و اسطوخودوس می تواند تسکین خوبی برای درد واژن شما باشد. کافی است وان خود را با آب گرم پر کنید و مقداری از این روغن ها را درون آن بریزید و برای مدتی در وان بنشینید.

مراقبت از واژن بعد از زایمان طبیعیورزش کگل

یکی از راه های مراقبت از واژن بعد از زایمان انجام تمرین کگل است. این تمرین ورزشی می تواند عضلات کف لگن شما را تقویت و به بازگشت عضلات واژن کمک زیادی کند. بهتر است بدانید که شما می توانید با تمرین کگل مشکل بی اختیاری ادرار بعد از زایمان را هم درمان کنید.

حتماً بخوانید: هنگام شستشوی واژن (vagina) دچار این اشتباهات رایج نشوید

گیاه تاج الملوک

گیاه تاج الملوک می تواند برای کاهش درد و ترمیم بافت ناحیه واژن اثر بخشی خوبی داشته باشد. اما توجه داشته باشید برای استفاده از گیاهان دارویی حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید.

حتماً بخوانید: قاعدگی بعد از زایمان به چه شکل اتفاق می افتد؟

شستشوی واژن

هنگام استحمام و بعد از ادرار حتماً از آب ساده برای نظافت ناحیه واژن استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده از صابون های خشن در این دوران ممنوع است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }