با چه اقلام بهداشتی و زیبایی می توانیم از موهای خود به طرز صحیحی نگهداری کنیمزمان مطالعه : ۳ دقیقه

شیوه صحیح نگهداری از مو

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که ریختن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز کاملاً طبیعی است و جایی برای نگرانی ندارد. حال بعضی اوقات این تعداد مو در شبانه روز افزایش می یابد که دلایلی همچون استرس، فشار کار و… می باشد. اما امروز ما زیاد با ریزش مو کاری نداریم، بلکه ما با یک مرحله قبل از ریزش، یعنی پیشگیری از ریزش مو کار داریم.

شیوه صحیح نگهداری از مواز کجا بفهمیم موهای ریخته شده موهای سالم است یا غیرسالم؟

افرادی که می خواهند بدانند موهایی که در شبانه روز ریخته می شود موهای سالم است یا غیرسالم باید به ساقه موی ریخته شده توجه کنند. اگر ساقه مو سفید بود آن مو، موی کهنه است. اگر غیر از این بود موی سالم است.

حتماً بخوانید: بعد از حمام با موهای خیس چی کار کنیم؟

یک تست ساده برای اینکه بدانیم موی سالم داریم یا نه؟

یک تست ساده برای اینکه بدانیم موهای سالم داریم یا نه این است که موهای خود را روی یک سطح آب در ظرفی گذاشته، اگر مو روی سطح آب ماند موی سالم است و اگر ته نشین شد موی شما صدمه دیده است.

شیوه صحیح نگهداری از مو

حتماً بخوانید: شیوه صحیح سشوار کشیدن مو

آیا اسپری های نگهدارنده مو ضرر دارد؟

امروزه اکثر افرادی که به زیبایی موهای خود اهمیت می دهند از اسپری های نگهدارنده مو استفاده می کنند. این افراد همیشه نگران این هستند که نگهدارنده های مو باعث ریزش موی آن ها می شود. باید به این افراد گفت که اسپری های نگهدارنده مو اگر از برندهای معتبر تهیه شوند هیچ مشکلی برای مو ایجاد نمی کند و این اطمینان را داشته باشید که اگر از برندهای معتبر استفاده کنید نه به مو خود ضرر زده اید بلکه به سلامت مو خود کمک کرده اید.

واکس مو

حتماً بخوانید: روغن های طبیعی که برای رشد مو معجزه می کنند

واکس مو

واکس مو هم مانند اسپری های نگهدارنده است. اگر واکس مو هم از برندهای معتبر تهیه شود هیچ مشکلی برای مو پیش نمی آید. یک نکته جالب این است که افرادی که از واکس موهای معتبر استفاده می کنند موهای همیشه مرتب و زیبا دارند و موی خود را از هر گونه آلودگی در هوا حفظ می کنند. اگر از واکس مویی استفاده می کنید که داخل آن از مواد کافئین دار استفاده شده باشد باعث رشد مو خود شده اید و از خشکی مو جلوگیری کرده اید.

نرم کننده

نرم کننده مو

شاید خیلی ها اسم نرم کننده مو را می شنوند یاد ریزش مو هنگام استحمام می افتند. باید گفت این یک ذهنیت اشتباه است زیرا نرم کننده باعث می شود موهای کهنه جدا شده و دوباره موی جدید جایگزین موی ریخته شده بشود. یکی دیگر از فواید استفاده از نرم کننده جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی مو است. در کل می شود گفت آن هایی که می خواهند موی خوب داشته باشند حتماً از نرم کننده مو استفاده کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }