افرادی که خودکشی می کنند روانی و برای قشر خاصی نیستندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خودکشی

هیچ وقت فکر نکنید که خودکشی برای یک قشر خاصی است و افرادی که این کار را انجام می دهند مشکل روانی دارند. این را بدانید که بسیاری از افرادی که اینگونه مرگ را تجربه می کنند مشکل روانی نداشته اند و برای قشر خاصی نبودند.

در ادامه ما به باورهای اشتباه در مورد خودکشی پرداخته ایم.

افرادی که تجربه خودکشی داشته اند

بسیاری فکر می کنند که افرادی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده اند دیگر به انجام چنین کاری میل ندارند. اما باید توجه داشته باشید احتمال خودکشی در افرادی که قبلاً چنین کاری را انجام داده اند بیشتر از دیگر افراد است.

او ایمان دارد

یکی از باورهای اشتباه در مورد خودکشی این است که اشخاص فکر می کنند کسی که خودکشی می کند ایمان ندارد. باید توجه داشته باشید که انجام این کار ربطی به ایمان فرد ندارد. خودکشی یک حالت روانی است که به فرد این احساس را می دهد که دیگر او جایی در این دنیا ندارد و آخر زندگی او رسیده است.

در مورد خودکشی صحبت کنید

عده ای فکر می کنند زمانی که در مورد خودکشی با دیگران صحبت کنند بیشتر تمایل به انجام آن پیدا می کنند. اما این افراد بهتر است بدانند که صحبت در مورد خودکشی با دیگران می توانند آگاهی آنها را نسبت به عواقب این کار بیشتر کند و آنها از انجام چنین کاری باز دارد.

خودکشیجلب توجه

خیلی ها فکر می کنند که هر فردی که اقدام به خودکشی می کنند قصد مرگ دارد. جالب است بدانید که اینگونه تفکر اشتباه است و عده ای زیادی که این کار را انجام می دهند تنها قصد جلب توجه دارند.

آنها در مورد خودکشی حرف می زنند

اینکه افرادی که قصد خودکشی دارند با دیگران در مورد آن صحبت نمی کنند کاملاً باور اشتباهی است. معمولاً اشاخصی که قصد انجام این کار را دارند با دیگران در مورد افکار مرتبط با مرگ به طور مستقیم و غیرمستقیم صحبت می کنند.

جدی بگیرید

خیلی ها فکر می کنند فردی که دارد در مورد خودکشی صحبت می کنند مشغول باج گیری عاطفی است و او اقدام به انجام چنین کاری نمی کنند. اما بهتر است صحبت های فردی که در مورد مرگ صحبت می کند را جدی بگیرید. احتمال دارد او اقدام به انجام خودکشی کند.

فرد مورد نظر روانی نیست

اینکه افراد روانی اقدام به خودکشی می کنند کاملاً تفکر اشتباهی است. جالب است بدانید که انجام این کار مختص قشر خاصی نیست و بسیاری از افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند از نظر روانی هیچ مشکلی نداشته اند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }