مرسدس AMG C63؛ قوی ترین چهار سیلندر جهان با ۶۸۰ اسب بخار قدرتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مرسدس AMG C63

آرام آرام با ورود موتورهای الکتریکی پیشرانه های هشت سیلندر دارد از کمپانی ها جمع می شود و پیشرانه های توربوشارژر با کمک نیروی الکتریکی دارند جایگزین موتورهای حجم بالا می شوند.

الان که در اواخر ماه سپتامبر ۲۰۲۲ هستیم بنز از قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان رونمایی کرده و آن را روی محصول مرسدس AMG C63 گذاشته است. خوشبختانه یا شوربختانه نسل جدید سدان پرفورمنس کامپکت بنز خود را با یک موتور چهار سیلندر پلاگین هیبرید چهارچرخ محرک به نمایش گذاشته است و دیگر خبری از موتور ۸ سیلندر نسل قبلی نیست. اما توجه داشته باشید که شاید قوای محرکه این خودرو کوچک باشد، ولی همانند یک V8 جذاب می تواند قدرت تولید کند.

مرسدس AMG 63طراحی ظاهری

همان چهره ای که در سال ۲۰۲۱ هنگام رونمایی دیدیم الان هم در سال سپتامبر ۲۲ می بینیم، اما با تفاوت هایی آشکار که دارند این خودرو را پرفورمنس جلوه می دهند.

در ظاهر AMG C63 روی کاپوت خود دریچه های باریکی دارد و ورودی و خروجی های هوا داخل گلگیرها و سپرها تعبیه شده است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم نشان Turbo E Performance روی گلگیرها نصب شده و روی دماغه ی خودرو به جای لوگوی سنتی مرسدس، نشان AMG دیده می شود.

حتماً بخوانید: Mercedes AMG GT Black series؛ سریع ترین AMG GT مرسدس بنز

در انتها هم با وجود اینکه قوای محرکه این خودرو کوچک شده است، اما به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی و سامانه چهارچرخ محرک ما شاهد افزایش ۳۵۶ کیلوگرمی نسبت به نسل قبلی هستیم. البته این افزایش وزن سبب افزایش مصرف سوخت نشده و این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر می سوزاند.

مرسدس AMG 63موتور و فنی

همانطور که اشاره شده مرسدس AMG C63 در کنار موتور ۲ لیتری خود از یک نیروی کمکی الکتریکی بهره می برد.

بذارید اول در مورد موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ صحبت کنیم. این پیشرانه که توربوشارژرهای بسیار بزرگی دارد ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بهتر است بدانید که این پیشرانه هم سطح پیشرانه هشت سیلندر قدرت دارد.

می رسیم به موتور الکتریکی که از یک پکیج باتری ۶.۱ کیلووات ساعت انرژی دریافت می کند. این موتور الکتریکی که به دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی و گیربکس دو سرعته مجزا روی محور عقب مجهز شده است توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد. البته حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخاری هر بار صرفاً برای ۱۰ ثانیه قابل ارائه است و خروجی مداوم آن ۹۵ اسب بخار است. در مورد گیربکس این موتور هم باید بگوییم از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به بعد دنده دو را درگیر می کند.

مرسدس AMG 63بیایید راحت صحبت کنیم؛ خروجی نهایی مرسدس AMG C63 نسل جدید ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است. جالب است بدانید که نسل قبلی تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد.

در آخر هم این خودرو چهار سیلندر پلاگین هیبرید چهارچرخ محرک به کمک یک گیبرکس ۹ سرعته می تواند تنها در زمان ۳.۴ ثانیه صفر تا صد را بزند و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته اگر خواستید می توانید به صورت سفارشی محدودیت سرعت آن را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }